در سومین روز دهه فجر:

بند نهر اسفرورین در شهرستان تاکستان افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۳:۴۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷۶
بند نهر اسفرورین در شهرستان تاکستان افتتاح شد
در سومین روز از دهه مبارک فجر، بهره برداری از بند نهر اسفرورین در شهرستان تاکستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در مراسمی با حضور رضا طاهری  فرماندار شهرستان تاکستان،یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان تاکستان، بند نهر اسفرورین به بهره‌برداری رسید.

بند اسفرورین حدود ۷۰ متر طول و 6 متر عرض دارد و ارتفاع آن از پی حدود 3.70 متر و خروجی آن بین ۳۰ تا 37 متر مکعب بر ثانیه است.

بند 3

بند نهر اسفرورین با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در مدت شش ماه ساخته شده است.

یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در مراسم افتتاح این بند با اشاره به اقدامات مناسبی که در خصوص اجرای بند اسفرورین صورت گرفته اظهارداشت: در سال جاری و پس از مهار سیلاب های رودخانه خرورد انجام مطالعات برای احداث بند اسفرورین به شرکت آب منطقه ای واگذار شد که پس از تکمیل مطالعات و برآورد مالی پروژه و انجام مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار مجرب، مراحل اجرایی آن از اواخر نیمه اول سال جاری آغاز شد و امروز نیز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به مشخصات فنی این بند گفت: طراحی این بند بر اساس حق آبه شاخه اسفرورین از رودخانه خررود صورت گرفته و در صورت گذر دهی آب با دبی بیش از این امکان وارد شدن خسارت به شهر اسفرورین وجود دارد لذا تمامی استانداردها در طراحی این بند لحاظ شده تا ضمن تأمین حق آبه شهر اسفرورین از بروز خسارت جانی و مالی به این شهر در زمان وقوع سیلاب نیز جلوگیری شود.

اسفرورین

در ادامه رضا طاهری فرماندار شهرستان تاکستان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت:در چند سال اخیر به دلیل جاری شدن سیلاب در رودخانه خررود شاهد بروز مشکلاتی در شاخه اسفرورین بودیم که این شهر نیز در معرض خطر سیلاب قرار می گرفت، لذا برای جلوگیری از بروز خسارت به این شهر اجرای بند اسفرورین در دستور کار استان قرار گرفت.

فرماندار شهرستان تاکستان ادامه داد: این بند که با رعایت استانداردهای لازم اجرا شده، امروز به بهره‌برداری رسید و  مردم شهر اسفرورین دیگر نباید نگران حقابه خود از رودخانه خررود باشند چرا که تمامی ملاحظات فنی و میزان حق آبه این شهر در طراحی این بند لحاظ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز