رئیس کارگروه خدمات اجرایی سفر استان قزوین:

صدور مجوز سفرهای نوروزی در قزوین با هماهنگی ستاد کرونا انجام می شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۳۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۱۲۱۹
صدور مجوز سفرهای نوروزی در قزوین با هماهنگی ستاد کرونا انجام می شود
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: هر گونه تصمیم گیری در مورد سفرهای نوروزی با هماهنگی و توجه به مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مشکلات تامین برق در استان از سوی نیروگاه‌های حرارتی، چراغانی معابر برای گرامیداشت عید نوروز توسط شهرداری‌ها ممنوع است.  

وی اضافه کرد: در روزهای مانده به نوروز و بعد از آن امکان چراغانی خیابان‌ها و اماکن عمومی را نداریم و آذین‌بندی این اماکن و گذرگاه‌های شهری فقط با استفاده از پرچم، پلاکارد، بنر، فیکسچر، تیربرد و سایر تجهیزاتی انجام می‌شود که استفاده از آنها مستلزم مصرف برق نیست.

فرخزاد تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در تامین و توزیع برق در فصل سرما وجود دارد، شهروندان لازم است ضمن مشارکت در کارها با صرفه‌جویی در مصرف برق در کاهش بار سنگین تامین برق همکاری کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین با اشاره به احتمال افزایش سفرها در آستانه نوروز و سال جدید گفت: هر تصمیمی در مورد سفرهای نوروزی به نظر و تصمیم ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا بستگی دارد.

وی یادآورشد: اگر شرایط ویژه‌ای از سوی ستاد کرونا در استان اعلام شود هه دستگاهها باید آماده باشند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا با مشکل مواجه نشویم.

فرخزاد با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی و گردشکری حق تبلیغ سفر را قبل از مصوبه و مجوز ستاد کرونا ندارد، افزود: اگر  مسافرت‌های نوروزی ممنوع شود، باید برای آن هم برنامه‌ریزی کنیم و به لحاظ الزامات کرونایی آمادگی انجام سفرها و یا ممنوعیت آن را داشته باشیم.

لزوم باگ‌زدایی اپلیکیشن‌های سفر در قزوین

رئیس کارگروه خدمات اجرایی سفر استان قزوین عنوان کرد: به طور قطع اگر رنگ‌بندی کرونایی استان آبی بماند و یا حتی به سفید تغییر کند، باز هم همه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد برداشته نمی‌شود. با این حال اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید آمادگی کامل را داشته باشد تا اگر بخشنامه‌ای در مورد سفرهای نوروزی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشد، با همان روش‌های قبلی بتوانیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اعمال کنیم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم توسعه سامانه‌های گردشگری مجازی و اینترنتی توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری یادآورشد: با توجه به اینکه در حال حاضر بخشی از این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی وجود دارد، باید این سامانه‌ها از نظر رابط کاربری(اینترفیس) تقویت شده و باگ ‌زدایی شوند تا اقبال گردشگران ایرانی و حتی خارجی برای استفاده از آنها افزایش یابد.

نظر شما