امام جمعه قزوین:

نماز جمعه بهترین پایگاه برای تقویت وحدت در جامعه است

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۵:۳۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۲۳۸۹
نماز جمعه بهترین پایگاه برای تقویت وحدت در جامعه است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: نمازهای جمعه به همه مردم تعلق دارد و بهترین پایگاه برای تقویت وحدت و انسجام جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد ضمن سفارش نمازگران به رعایت تقوای الهی گفت: باید رعایت تقوی و پرهیزگاری در همه حال مورد توجه قرار گیرد و معنویات در زندگی فراموش نشود.

وی اضافه کرد: وقتی در فضای معنوی مساجد قرار می گیریم با دعا، نیایش، ذکر و تلاوت قرآن، صفای باطن پیدا می‌کنیم، لذا باید مراقب باشیم در کنار فعالیت‌های دنیوی که شاید ما را دچار غفلت کند به امور معنوی از جمله شرکت در نماز جمعه اهمیت دهیم تا از خدا غافل نشویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با تبریک دهه مبارک فجر یادآورشد: انقلاب ما با امدادهای غیبی خداوند و اتکا به ایمان مردم، رهبری امام راحل و همدلی، وحدت و یکپارچگی به پیروزی رسید و این عوامل امروز نیز برای استمرار انقلاب نیاز است و همه باید با محوریت رهبری، مراقب وحدت و انسجام صفوف مسلمانان باشیم.

عابدینی بیان کرد: باید مراقب باشیم تا مبادا کسی با عنوان حزب، گروه و جریان سیاسی دلهای ما را ازهم دور کند و به نماز جمعه به عنوان یک حلقه وصل که متعلق به همه مردم است اهمیت دهیم تا وحدت جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به شکست های سیاسی آمریکا در منطقه یادآورشد: کمتر کسی فکر می کرد که زمینه خروج آمریکا از منطقه فراهم شود و بتوان سوریه را از زیر سلطه ظالمانه آمریکا، اسرائیل، اروپا، فرانسه و سعودی‌ ملحد و داعش نجات داد اما امدادهای خداوند تعالی به ملتهای مظلوم کمک کرد تا این امر محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا در یک سخنرانی مدعی شده که قصد خروج از یمن را دارد، که باید اذعان کرد آنها هر کاری که هدف گذاری کرده بودند را در این کشور انجام دادند اما در هر تجاوزی، سیلی‌ محکمی از انصارالله یمن خورد و به ذلت کشیده شد و موشک‌های انصارالله روی سر آنها فرود آمد، امروز دیگر قادر نیست در این کشور بماند و مجبور به خروج شده است. . 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:اگر بایدن امروز تصمیم به خروج از یمن گرفته به واسطه موشک بارانی است که از سوی انصارالله یمن علیه نیروهای آمریکایی صورت گرفته و این سیلی‌ها، تجربه خوبی برای رئیس جمهور جدید آمریکاست که دیگر فضایی برای ماندن در یمن ندارد، لذا مردم یمن باید هوشیار باشند و فریب سخنان بایدن را نخورند و کارشناسان در تحلیل‌های خود دچار اشتباه نشوند.

عابدینی با اشاره به مشکلات ناشی از محدودیت های کرونایی بیان کرد: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر از مسئولان،  هیئات مذهبی و مردم تشکر می‌کنیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درگرامیداشت دهه فجر در فضای مجازی و برنامه های حضوری با تعداد محدود اقدام کردند و ما نیز توصیه می کنیم مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنند تا بتوان بیماری را مدیریت کرد.

امام جمعه قزوین افزود: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده، برنامه های بسیار خوب و با نشاطی در سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری(س) و میلاد امام خمینی(ره) برگزار شد که جای تقدیر دارد.

 عابدینی گفت: در آستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن امیدواریم با حضور ملت غیور و انقلابی ایران و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم این روز را گرامی بداریم و رسالت خود را در پاسداشت یوم الله 22 بهمن ادا کنیم.

وی برای شفای حضرت آیت الله ضیاءآبادی عالم ربانی و عالم قرآنی و سلامتی محقق و حافظ پژوه دکتر خرمشاهی  که بیمار هستند طلب شفا کرد و با تسلیت سالروز شهادت عماد مغنیه، از مرحوم علی انصاریان به عنوان یکی از  ورزشکاران خوب کشور یاد کرد و درگذشت این ورزشکار را نیز تسلیت گفت.

 

نظر شما