معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین:

سیلاب رودخانه شاخه اسفرورین مهار شد

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۱:۵۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۳۳۳۵
سیلاب رودخانه شاخه اسفرورین مهار شد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با احداث بند نهر اسفرورین ضمن تامین حقابه اراضی پایین دست، زمینه تنظیم و کنترل سیلاب شاخه اسفرورین مهیا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمید منصوری در این باره اظهارداشت: وقوع سیل در سال 96 و خسارت های زیادی که در منطقه اسفرورین وارد کرد اهمیت ساخت بند در این منطقه را دو چندان کرد و قرار بود شهرداری در این زمینه اقدام کند.

وی اضافه کرد: در این راستا تکرار سیلاب در سال 99 و خسارتهای آن موجب شد شرکت آب منطقه ای استان احساس مسئولیت کرده و برای پیشگیری از خسارات سنگین ناشی از آن ساخت بند را در دستور کار خود قرار دهد که این طرح در اول مرداد ماه امسال کلید خورد و در مدت شش ماه به پایان رسید.

ساخت بند

اختصاص 12 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت بند

منصوری تصریح کرد: بند نهر اسفرورین از نوع خاکی با بدنه سنگین گابیون است که ارتفاع آن از کف پی 3.70 متر و طول بند 70 متر با عرض 18 متر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: عرض تاج بند 6 متر است که با 5600 متر عملیات خاکبرداری و یک هزار و 325 متر خاکریزی سیستم جلوگیری از آب شستگی در کفبند و دیواره ها نیز ایجاد شده است.

منصوری یادآورشد: برای ساخت این بند نهر بیش از 12 یلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: با احداث بند نهر اسفرورین ضمن تامین حقابه اراضی پایین دست، زمینه تنظیم و کنترل سیلاب شاخه اسفرورین نیز مهیا شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز