مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۶۷۱۲ دانش آموز در استان قزوین فاقد گوشی هوشمند هستند

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۲۱:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۳۷۲۲
۶۷۱۲ دانش آموز در استان قزوین فاقد گوشی هوشمند هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در استان 6712 دانش آموز فاقد گوشی هوشمند و تبلت هستند که با کمک خیرین و اعتبارات دولتی برای تهیه آن اقدام کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین عصر یکشنبه با حضور سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، جمالی پور استاندار، معاونان استاندار و اصغری مدیرکل آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد. 

حسنعلی اصغری در این جلسه اظهارداشت: در شرایط کرونا تامین گوشی و تبلت برای دسترسی همه دانش آموزان در همه مناطق از اولویت هایی است که تلاش می کنیم با کمک خیرین همه نیازها تامین شود و همه بتوانند آموزش ببینند.

وی بیان کرد: هنوز روستاهایی داریم که فاقد زیرساخت اینترنتی هستند که برای آن برنامه ریزی شده که امیدواریم در سفر وزیر ارتباطات در تامین آن تسریع شود.

Capture

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد:ارتقای جایگاه استان در کنکور از دیگر اولویت هایی است که پیگیر آن هستیم که خوشبختانه بیشترین مدال های رنگارنگ شامل هشت مدال نقره و برنز در المپیادها کسب شده که جای خرسندی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شناسایی حدود هفت هزار دانش آموز بدون گوشی و تبلت در استان، به منظور تحقق توسعه عدالت آموزشی و ایجاد دسترسی برای این گروهها و جذب کمک های خیرین تلاش زیادی شده است.

اصغری اظهارداشت: تسهیل در دسترسی همه دانش آموزان به ابزارهای هوشمند نیازمند همراهی، همدلی مومنانه و مشارکت ملی همه دستگاههای دولتی، غیر دولتی، مجمع خیرین و تشکل های مردمی است که در این راستا با اجرای «طرح هدایت»هر دانش آموز، یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس، یک مدرسه، با بهره گیری از همه ظرفیت های استانی برای پوشش حداکثری دانش آموزان در این طرح اقدام کرده ایم.

وی گفت: در سال گذشته حدود 23 هزار دانش آموز بدون گوشی هوشمند داشتیم که با کمک خیرین و اعتبارات دولتی توانستیم بیش از 17 هزار گوشی را تامین کنیم و برای بقیه افراد هم اقدام شده است.

آموزش 3

اصغری گفت: روز گذشته 500 گوشی دیگر تهیه شد و در حال حاضر 6712 دانش آموز فاقد گوشی هوشمند یا تبلت داریم که با امضای تفاهم نامه استانداری و سازمان آموزش و پرورش استثنایی و خیرین مابقی را تهیه خواهیم کرد.

در این مراسم تفاهم نامه تامین گوشی های هوشمند برای دانش آموزان محروم توسط جمالی پور استاندار و جواد حسینی معاون وزیر آموز و پرورش امضا شد.

رونمایی از دو کتاب خیرین شاخص مدرسه ساز محمد انصاری و احمد حاج فتحعلی و تجلیل از خیرین دانش آموز یار از دیگر برنامه های این جلسه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز