نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ بیمه کشاورزان و عشایر به کاهش مهاجرت کمک می کند

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۰۸:۵۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۵۴۷۰
ترویج فرهنگ بیمه کشاورزان و عشایر به کاهش مهاجرت کمک می کند
نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: با ترویج فرهنگ بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر و گسترش چتر حمایتی آن می توانید به کاهش مهاجرت کمک کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان قزوین، حجت‌الاسلام سید محمود عرب مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین با آیت الله اسلامی نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان دیدار کرد. 

در این دیدار آیت الله اسلامی بیمه را در ردیف لاینفک زندگی مردم بیان کرد و گفت: بیمه موجب می‌شود که کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور که از اقشار زحمت کش هستند زندگی خود را با آرامش خاطر بیشتری سپری کنند و نیاز آنها به نهادهای حمایتی در دوران سالمندی یا از کار افتادگی تامین شود.

وی بیان کرد: بیمه چتر حمایتی را برای کشاورزان، روستاییان و عشایر  ایجاد می‌کند و موجب کاهش مهاجرت به شهرها و توسعه و آبادانی روستاها می‌شود.

 آیت الله اسلامی از مدیر جدید صندوق خواست برای فعال کردن ظرفیت های موجود در مسیر گسترش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سید محمود عرب مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین هم در این دیدار اظهارداشت: صندوق بیمه اجتماعی به عنوان یکی چهار رکن نظام تامین اجتماعی و تنها صندوق خرد بازنشستگی کشور است که افراد غیرمزد بگیر را تحت پوشش قرار می دهد.

حجت‌الاسلام عرب افزود: در این صندوق حق بیمه 15 درصد است که 5 درصد را بیمه پرداز و دو برابرآن را دولت بعنوان کارفرما پرداخت می کند.

 

 

نظر شما