استاندار قزوین:

۵۰۰ میلیارد ریال یارانه دولتی به کشمش تاکستان اختصاص یافته است

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۳:۴۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۵۶۶۰
۵۰۰ میلیارد ریال یارانه دولتی به کشمش تاکستان اختصاص یافته است
استاندار قزوین گفت: به منظور حمایت از باغداران و فعالان کشاورزی در زمینه تولید و فروش کشمش مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال یارانه دولتی به کشمش کاران تاکستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت الله جمالی پور در این باره اظهارداشت: استان قزوین در تولید کشمش و انگور جایگاه کشوری دارد و دراین میان شهرستان تاکستان موقیعت خاصی دارد که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کشمش یک کالای مهم صادراتی است و با حمایت از تولیدکنندگان این محصول می توانیم گامهای مهمی در پشتیبانی از این فعالیت برداریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: نگاه دولت حمایت از کشاورزان بویژه کشمش کاران است و اختصاص یارانه به این محصول بیانگر عزم جدی دولت از فعالان این عرصه است.

وی با بیان اینکه قیمت کشمش باید هرساله به صورت منطقی افزایش یابد، اضافه کرد: قیمت تضمینی برای خرید کشمش تا سقف پنج هزار و ۲۰۰ تومان صرفه اقتصادی نداشت و بررسی این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

جمالی پور یادآورشد: حل مشکلات کشمش کاران تاکستان به عنوان دغدغه جدی در دستور کار مسئولان استان قرار دارد و از آنجایی که بخش زیادی از اقتصاد این منطقه به این محصول کشاورزی وابسته است تاکنون نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌ایم تا کشاورزان این منطقه متضرر نشوند.

استاندار قزوین گفت: قزوین از قطب های مهم کشاورزی کشور است و باید بتوانیم از منابع خدادادی مانند آب و خاک بدرستی بهره برداری کنیم که مهم‌ترین راهکار آن تجمیع اراضی کشاورزی و استفاده از فناوری نوین آبیاری است.

وی بر توسعه گلخانه ها تاکید کرد و اظهارداشت: توسعه گلخانه‌ها و حرکت در مسیر کشاورزی مدرن در دنیا اهمیت دارد و در استان قزوین نیز باید همگام با این فرآیندجلو برویم لذا از مسئولان جهاد کشاورزی انتظار داریم در این راستا اقدامات بیشتری صورت دهند تا طرح های آبیاری با سرعت بیشتری در استان عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با انتقاد از برخی سخنان تفرقه افکنانه در جامعه و لزوم توجه به اتحاد و انسجام گفت: برخی افراد با سخنان خود موجب دلسردی و نا امیدی مردم و شادمانی دشمن می شوند لذا انتظار داریم منافع ملی را بر مسائل سیاسی و جناحی ترجیح داده و موجب نگرانی مردم نشوند.

استاندار قزوین گفت: سخنان ما نباید به گونه ای عنوان شود که در جامعه دشمنی ایجاد کند و اصل نظام زیرسوال برود البته از انتقاد سازنده که به پیشرفت امور کمک کند استقبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی در هیچ زمانی مانند این دوره تحت فشار تحریم نبودیم به طوری که فروش نفت به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و در چنین شرایط سختی تنها راه ممکن برای آینده بهتر همدلی برای مقابله با دسیسه دشمنان است.

نظر شما