رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین:

اردوی راهیان نور برای ۳۷ هزار دانش آموز استان قزوین برگزار می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۴:۲۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۵
اردوی راهیان نور برای ۳۷ هزار دانش آموز استان قزوین برگزار می شود
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: اردوی راهیان نور برای 37 هزار دانش آموز سه مقطع تحصیلی استان در فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛جلسه هماهنگی اردوی دانش آموزی راهیان نور، روز پنجشنبه با حضور حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش سرهنگ محمد سرباز رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و سرهنگ هادی بغدادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در محل اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد.

سرهنگ سرباز در این نشست اظهار داشت: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و خانواده معزز آنهاست و امروز نیز مرزداران میهن اسلامی با تلاش شبانه روزی از کیان کشور حفاظت می کنند. 

سرباز 2

وی بیان کرد: در شرایطی که دشمنان با ترفندهای مختلف علیه انقلاب اسلامی توطئه می کنند همه باید هوشیار باشیم و نگذاریم به ارکان دینی آسیب وارد شود.

سرباز یادآور شد: دشمنی ها از ابتدای انقلاب وجود داشته و نقشه های مختلفی از غائله گنبد گرفته تا چالش های خلق عرب، جنگ تحمیلی و فتنه های مختلف که با هدف آسیب زدن به نظام صورت گرفت اما به یاری خداوند، هدایت رهبری و حضور مردم در صحنه از چالش ها عبور کرده ایم.

وی گفت: بیش از 230 هزار شهید و هزاران جانباز تقدیم اسلام شد تا انقلاب تداوم یابد و در سالهای اخیر هم با تحریم و فشار اقتصادی همچنان دشمنان بدنبال تضعیف ما بودند و تلاش کردند محور مقاومت را تضعیف کنند که با حضور مدافعان حرم این نقشه نیز شکست خورده است. 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اضافه کرد: شهید سلیمانی را شهید کردند تا جمهوری اسلامی در مسیر آرمان های خود متوقف شود اما ملت ما با اقتدار ایستاده و از ارزشها دفاع می کند.

راهیان نور بزرگترین رزمایش فرهنگی است

سرهنگ سرباز در ادامه با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور یادآورشد: اردوی راهیان نور بزرگترین رزمایش و عملیات فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی است و اگر دشمن در جنگ نرم دنبال تغییر الگوها و ارزشهاست با برگزاری اردوی راهیان نور ما به دنبال نهادینه کردن ارزشها در جامعه هستیم تا دشمن مایوس شود.

راهیان نور 3

وی گفت: همه ساله این اردوها به صورت حضوری و با استقبال خوب دانش آموزان و خانواده ها روبرو می شد و شرکت کنندگان از یادمانهای دفاع مقدس بازدید کرده و از معنویات حاکم بر این مکانها استفاده می کردند.

سرباز تصریح کرد: امسال به واسطه انتشار ویروس کرونا همه حوزه های آموزش حضوری ما دچار چالش شد اما با کمک معلمان تحصیل و تعلیم و تربیت دانش آموزان یک لحظه هم تعطیل نشد و آموزش های هر پایه در فضای مجازی جبران شده است.

وی اظهارداشت: در رزمایش های فرهنگی هم همین رویکرد و روش مورد توجه قرار گرفته و اردوهای راهیان نور امسال در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

سرباز افزود: برنامه های ویژه راهیان نور به مدت دو روز برای مقاطع نهم، دهم و دوازدهم طراحی شده و دانش آموزان می توانند در شبکه شاد از آن بهره مند شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: البته این برنامه درسی برای پایه های تحصیلی اعلام شده تکلیف درسی است اما سایر دانش اموزان هم می توانند بدون هیچ محدودیتی از این برنامه ها استفاده کنند.

وی اظهارداشت: یک تیم رسانه ای قوی متشکل از همکاران صدا و سیما، سپاه و آموزش و پرورش در مناطق عملیاتی حضور دارند و یادمان شلمچه‌، اروند کنار، دهلاویه، هویزه و طلائیه را روایت خواهند کرد و مراسم شب خاطره هم در شب 28 بهمن ماه به صورت زنده در شبکه شاد پخش خواهد شد.

سرباز یادآورشد: دبیران درس آمادگی دفاعی این برنامه را اجرا می کنند و از همکاری مدیران مدارس و مناطق در اجرای مطلوب اردوی راهیان نور استفاده می کنیم.

بغدادی 3

شرکت مجازی 37 هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور

وی بیان کرد: در استان قزوین ۲۵۳ هزار دانش آموز و بیش از 2500 مدرسه داریم که جامعه هدف ما در مقاطع یاد شده بالغ بر 37 هزار نفر است.

سرباز اظهارداشت: با هماهنگی صداوسیما قرار است 4 برنامه به صورت زنده در ساعات 9 و 11 صبح و  16.30 دقیقه و 19 از سیمای مرکز قزوین، کانال بسیج دانش آموزی و فرهنگیان هم پخش شود و این برنامه ها از کانال های دیگر مجازی نیز قابل دریافت است.

وی گفت: کلاس های درس دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم در این دو روز تعصیل است و در اردوی مجازی حضور خواهند یافت و برای بقیه به صورت داوطلبانه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز