رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت:

به مردم اطمینان می دهیم، بهترین واکسن های کرونا خریداری شده است

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۶:۲۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۶۶۴۰
به مردم اطمینان می دهیم، بهترین واکسن های کرونا خریداری شده است
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: بهترین واکسن های کرونا به میزان کافی خریداری شده و بر اساس اولویت ها در کشور تزریق می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از  قزوین؛ جلسه ستادکرونای استان قزوین بعدازظهر شنبه با حضور دکتر گویا،  رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضایی عضو تیم واکنش سریع کووید 19 و بازرس ویژه وزارت بهداشت در جنوب کشور، استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی گویا در این جلسه اظهارداشت: ویروس کرونا بسیار پیچیده و موذی است و افزایش روند بیماری در برخی مناطق کشور ما را نگران می کند که شاید با موج جدید بیماری روبرو باشیم و این وضعیت با افزایش بیماران بستری و فوتی در استان قزوین هم ما را ملزم می کند بدانیم موضوع جدی است و همه پای کار باشند و از بحران احتمالی پیشگیری کنند.

وی افزود: از آنجا که در آستانه نوروز هستیم و تجمع مردم بیشتر می شود باید مراقب باشیم و بدانیم اقدامات اطمینان بخش با ۱۰ روز قرنطینه و سخت گیری تمام نمی شود و همه لازم است این ویروس را جدی بگیرند و از ویروس جهش یافته بترسند و مراقبت ها را بیشتر کنند. 

کرونا 10

گویا گفت: ویروس جهش یافته معروف به انگلیسی مدام تغییر وضعیت می دهد تا سیستم دفاعی بدن ناتوان شود و امروز با مشاهده ویروس جهش یافته در کشور و استان قزوین با اقدامات انجام شده امیدواریم آن را در تله گیر بیندازیم و وضعیت را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: با مشاهده ویروس جهش یافته در روستای حسین آباد آبیک تعداد ۱۸۰ نفر از اهالی روستا و اطرافیان بیمار متوفی تست شده که جواب بسیاری از آنها در تست سریع منفی بوده البته مراقبیم اگر در روستا دیده شد دیگران را آلوده نکند.

گویا یادآورشد: در میان اطرافیان متوفی تعداد ۵  نفر با تست مثبت شناسایی شده اند که در قرنطینه قرار دارند و باید بدقت مراقبت کنیم تا مشخص شود این ویروس جهش یافته است یا نه و آن را کنترل کنیم که در این میان، همکاری اهالی روستا تعیین کننده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی اظهارداشت: البته فرد متوفی تماس زیادی با افراد نداشته و افراد مشکوک در حال مراقبت و قرنطینه هستند تا وضعیت را کنترل کنیم.

وی گفت: ویروس جهش یافته چون قدرت سرایت و بیماری زایی بالایی دارد لذا با کمک فرماندار لازم است 10 روز قرنطینه کامل افراد مشکوک انجام شود تا مطمئن شویم و در این میان باید قدرت تحمل مردم را افزایش دهیم تا همکاری جدی گرفته شود.

گویا اظهارداشت: البته مراقبت و هوشیاری و ترس از ویروس باید در مردم باشد تا پروتکل ها را رعایت کنند اما مقابله با ویروس هم فرمولهایی دارد که اگر همکاری عمومی صورت گیرد می توانیم بر آن غلبه کنیم و وضعیت مدیریت و کنترل می شود.

کرونا 2

شبکه درمان همه توان خود را به کار گرفته است

وی افزود: همه باید خطر را جدی بگیریم و سخت گیری کنیم تا بعدا پشیمان نشویم و لازم است متوجه حساسیت موضوع باشیم و در اجرای مصوبات و تصمیمات گرفته شده مشارکت صورت گیرد زیرا بدون همکاری مردم عبور از این مرحله نگران کننده ممکن نیست.

گویا تصریح کرد: مردم بدانند دولت و وزارت بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کوتاهی نکرده اند و چیزی را کم نگذاشته اند و با بهترین برنامه ریزی ها، بسیج امکانات و بهره گیری از همه کادر درمانی و پزشکی به مبارزه آمده اند تا شرایط کنترل شود اما موفقیت ها در گرو همکاری مستمر و همه جانبه مردم است.

بهترین واکسن ها انتخاب شده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: به مردم اطمینان می دهیم که از نظر واکسن خیالشان راحت باشد زیرا بهترین واکسن های دنیا انتخاب و به میزان کافی وارد کشور شده و بترتیب اولویت ها در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی از همکاری مطلوب و اقدامات ارزشمند انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین تقدیر کرد و گفت: در خصوص ویروس جهش یافته برنامه ریزی مناسبی شده و اطرافیان و افراد مشکوک شناسایی شده اند و در صورت همکاری همه جانبه مردم روستا و سایر نزدیکان فرد مبتلا می توانیم شرایط را کنترل و مدیریت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز