رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

افزایش ۲۰ برابری حضور مردم استان قزوین در مراسم/ نگران موج جدید بیماری هستیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۶:۴۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۶۶۵۸
افزایش ۲۰ برابری حضور مردم استان قزوین در مراسم/ نگران موج جدید بیماری هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با افزایش میزان بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و 20 برابر شدن حضور مردم در مراسم نگران موج جدید ویروس کرونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از  قزوین؛ جلسه ستادکرونای استان قزوین بعدازظهر شنبه با حضور دکتر گویا،  رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضایی عضو تیم واکنش سریع کووید 19 و بازرس ویژه وزارت بهداشت در جنوب کشور، استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

پیمان نامدار در این جلسه اظهارداشت: در روزهای گذشته متاسفانه شاهد افزایش موارد سرپایی، بستری و فوتی در استان قزوین بودیم و 5 شهرستان استان در وضعیت زرد و شهرستان آوج در وضعیت آبی قرار دارد.

کرونا 10

وی بیان کرد: در حوزه اطلاع رسانی شفاف هستیم و تلاش می کنیم بموقع آگاهی بخشی صورت گیرد و در مورد ابتلای فردی به ویروس جهش یافته نیز هیچ کوتاهی صورت نگرفته و در اولین فرصت با تشکیل جلسات شورای تامین برای کنترل اوضاع اقدام شده است.

نامدار تصریح کرد: ویروس جهش یافته 5 برابر قبلی قدرت جهش و شیوع دارد و فوتی های آن نیز 1.7 برابر ژن های قدیمی است و احتمال دارد، شاهد شیوع ویروس های نوع دیگری هم باشیم که خطرناکتر هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: ویروس جهش یافته که در شهرستان آبیک دیده شد وضعیت پیچیده ای دارد و فرد متوفی هیچ ارتباطی با خارج نداشته و می توان گفت« ویروس انگلیسی بدون پاسپورت و مجوز» وارد استان قزوین شده که این وضعیت نگرانی ها را دوچندان می کند.

نامدار با تشکر از همکاری دستگاههای اجرایی و مردم اظهارداشت: دوران سختی را هم مردم و هم کادر درمانی و پزشکی سپری کرده اند و با همکاری دولت، مردم و اقدامات انجام شده امروز وضعیت بیماری در استان کنترل شده و از فوتی های دو رقمی به 6 نفر در هفته کاهش یافته که باید آن را به صفر برسانیم.

وی گفت: با تراکم جمعیتی استان و قرار گرفتن در مسیر 11 استان کشور و بالا بودن افراد سالمند شاید باید وضعیت بحرانی داشتیم اما با کمک مردم و کادر درمانی می توانیم به شرایط بهتری برسیم و از نگرانی خارج شویم.

دورهمی و تجمع، کانون انتشار ویروس است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: شهروندان باید بدانند هرگونه دورهمی، تجمع و مراسم جشن و ترحیم کانون تهدید آلودگی و انتشار ویروس است و ما بشدت در محدودیت های اعمال شده در مناسبتها و مراسم تحت فشار هستیم اما اگر پروتکل ها رعایت نشود و سخت گیری نکنیم با بحران جدی و موج جدید بیماری مواجه خواهیم شد و خسارت بیشتری را متحمل خواهیم شد.

کرونا 1

نامدار اضافه کرد: بی توجهی در استفاده از ماسک در سه هفته اخیر از 12 درصد به 49 درصد، استفاده از تاکسی و اتوبوس از 6 درصد به 12 درصد و حضور مردم در مراسم از 3 دهم درصد به 4.6 درصد، حضور در بازار از 11.8 درصد به 16.9 درصد افزایش یافته و تماس با افراد با تست مثبت هم از 56 درصد به 79 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در سه هفته اخیر بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی بشدت افزایش یافته و حضور در مراسم 20 برابر شده و قادر نیستیم مجالس خانگی و خصوصی را کنترل کنیم و آسیب پذیر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: اگر محدودیت حضور افراد در مجلس(حداکثر 30 تا 50 نفر) رعایت نشود با بحران جدی مواجه خواهیم شد و قادر به کنترل اوضاع نخواهیم بود لذا از شهروندان درخواست جدی داریم از دورهمی و مراسم خودداری کنند.

نامدار گفت: اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 بامداد، تعطیلی فعالیت های ورزشی، زدن ماسک در معابر عمومی باید با جدیت صورت گیرد تا با موج جدید بیماری مواجه نشویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز