دادستان قزوین:

پیشگیری از برگزاری مراسم دورهمی باید جایگزین برخورد قهری شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۷:۳۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۳۶۶۸۳
پیشگیری از برگزاری مراسم دورهمی باید جایگزین برخورد قهری شود
دادستان قزوین گفت: فرهنگ سازی و پیشگیری از برگزاری مراسم تجمعی در شرایط کرونا باید در اولویت برنامه مدیران و جایگزین اعمال قانون و برخورد قهری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از  قزوین؛ جلسه ستادکرونای استان قزوین بعدازظهر شنبه با حضور دکتر گویا،  رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضایی عضو تیم واکنش سریع کووید 19 و بازرس ویژه وزارت بهداشت در جنوب کشور، استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی در این جلسه اظهارداشت: مدیریت در شرایط کرونایی بسیار سخت و دشوار شده و اگر کوتاهی و نقصی در مواردی دیده می شود ناشی از حساسیت و حجم کار است و در این جلسات نباید دستگاهی را تخریب یا متهم به کم کاری کنیم بلکه لازم است دنبال آسیب شناسی و رفع مشکلات باشیم.

دادستان قزوین بیان کرد: باید ببینیم مصوبات ستاد کرونا تا چه میزان اجرایی شده و موانع عملی نشدن برخی موارد چه بوده تا در ادامه مسیر به نتایج بهتری برسیم و کارها شتاب گیرد.

قاسمی اضافه کرد: فعالیت های گروهی نیازمند تعامل و روحیه همکاری همه جانبه است و در این میان مقابله با ویروس کرونا همچنان به همدلی و همراهی بیشتری نیازمند است تا دستاوردها بیشتر شود.

کرونا 1

وی اظهارداشت: اگر موفقیتی در کار بوده ناشی از همدلی دستگاهها و همکاری مردم بوده و این روند باید تداوم یابد و همچنان مردم در اجرای مصوبات مشارکت کنند تا کارها زمین نماند.

دادستان قزوین یادآورشد: تجربه دوران دفاع مقدس نشان می دهد هر جا کارها به مردم سپرده شده به نتیجه رسیده ایم و امروز هم باید کارها به خود مردم واگذار شود و نظارت بر اصناف توسط اتحادیه ها صورت گیرد و قوه قهریه در آخرین مرحله اعمال شود.

قاسمی در ادامه اظهارداشت: در سیستم قضایی برای برخورد با کسانی که در منازل و حریم شخصی مراسمی برگزار می کنند پیش بینی نکرده لذا امروز هم باید مردم را همراه کنیم تا به قوه قهریه نیازی نباشد بویژه در شرایطی که کاهش آمار زندانیان در اولویت دستگاه قضایی است ما هم باید از برخورد قهری و قضایی دوری کنیم مگر آنکه مجبور باشیم. 

دادستان قزوین اضافه کرد: نباید انتظار داشته باشیم که همه مسئولیت ها را دانشگاه علوم پزشکی بر عهده گیرد بلکه لازم است از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا کارها شتاب گیرد.

پیشگیری در اولویت اعمال قانون قرار گیرد

قاسمی اضافه کرد: موضوع پیشگیری باید در اولویت همه برنامه ها باشد تا وارد مرحله برخورد و مقابله نشویم لذا اگر بتوانیم با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و ممنوعیت از برگزاری مراسم جلوگیری کنیم بهتر از اعمال قانونی و ورود دستگاه قضایی است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز