استاندار قزوین:

استان قزوین امکانات درمانی مناسبی ندارد

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۱:۴۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۷۵۶۹
استان قزوین امکانات درمانی مناسبی ندارد
استاندار قزوین گفت: قزوین امکانات درمانی مناسبی ندارد و فرسودگی مراکز درمانی و کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی از مهمترین چالشهای بخش سلامت است‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد استانی مقابله با کرونا روز دوشنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، جمالی پور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

استاندار قزوین از همراهی نمایندگان و مردم و کادر درمانی، رسانه ها، فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی و گروههای جهادی و دستگاه قضایی تشکر کرد و گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی در استان در مقابله با کرونا انجام شده تا قزوین که در مسیر ۱۱  استان قرار دارد و ۳۰ درصد جمعیت مهاجر دارد در شرایط پایدار باشد.

وی گفت: صنعتی بودن و مهاجر پذیر بودن شرایط ما را سخت کرده اما همچنان در جایگاه بهتری از همسایگان هستیم که قدران رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همکاران سلامت هستیم.

image_2021_2_15-12_24_40_882_ZMa

جمالی پور بیان کرد: مسئولان استان قزوین بدون نگاه سیاسی با تمامی امکانات برای خدمت به مردم همدل شده اند و به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

وی افزود: همراهی نمایندگان، مدیران، امامان جمعه و شورای تامین و مردم قابل توجه است و اگر در شرایط خوبی هستیم حاصل مشارکت و همدلی همگانی است.

استاندار گفت: همکاری اصناف ستودنی است و اگر از کسب و کار بازماندند اما برای سلامت دیگران همکاری کردند و امیدواریم این همکاری تداوم یابد.

جمالی پور اظهارداشت: با آبی شدن رنگ کرونایی در برخی مناطق مردم بی توجه شدن به پروتکل ها که ما شرایط فوق العاده اعلام کردیم که رعایت بهداشت و سلامت خود را جدی بگیرند و همراه ما باشند.

وی گفت: شاهد کاهش بستری در بیمارستانها هستیم که نشان می دهد هشدارها را جدی گرفته اند.

استاندار گفت: برخی می گویند چرا نماز جمعه و جماعات تعطیل شده و کرونا چه کاری به نماز دارد که انتظار داریم در سخنان خود دقت کنند و همدلی را نشکنند و موجب سو استفاده دشمنان نشوند.

جمالی پور بیان کرد: هدف ما پیشگیری و کاهش مشکلات مدافعان سلامت است و ما از رهبری الگو می گیریم و به مصوبات ستاد احترام می گذاریم تا شرایط را کنترل کنیم.

وی افزود: واکسیناسیون آغاز شده و نگاه پیشگیری داریم و همه ظرفیتهای استان در خدمت سلامت و کادر درمانی است تا وضعیت کنترل شود.

وی اضافه کرد: در تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانها و کپسول اکسیژن و تخت نقاهتگاهی اقدامات خوبی انجام شده است.

جمالی پور ادامه داد: در حوزه درمان شرایط خوبی نداریم فقط یک بیمارستان خوب داریم و بقیه فرسوده و با قدمت ۷۰ ساله است اگر زلزله شود آسیب پذیر هستیم

وی یادآور شد: در گذشته در محاسبه سرانه درمان اشتباه کردیم و امروز از امکانات بی بهره ایم و در سوانح جاده ای بیشترین خسارت و خدمات را می دهیم اما امکانات تروما نداریم انتطار داریم نیازهای درمانی ما تامین شود.

جمالی پور در ادامه از کمبود تجهیزات و نیرو در شهرستان آبیک خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه بیمارستان رحیمیان به چرخه خدمات بازگشت اما نیازمند حمایت هستیم تا شرایط مناسبی در بهبود درمان انجام شود.

استاندار قزوین در پایان خواستار تخصیص سهمیه واکسن بیشتر به استان شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز