وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ایران تا سه ماه دیگر بزرگترین واکسن ساز جهان می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۳:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۷۶۲۹
ایران تا سه ماه دیگر بزرگترین واکسن ساز جهان می شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران اسلامی تا سه ماه دیگر به بزرگترین تولید کننده واکسن کرونا در جهان تبدیل می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید نمکی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در تاریخ وزارت بهداشت برای اولین بار این اراده شکل گرفته که به دارویی که در داخل تولید می شود اجازه واردات نمی دهیم و در یک سال گذشته از واردات بیش از یک میلیارد دلار دارویی که مشابه خارجی داشته جلوگیری کرده ایم.

وی بیان کرد: امروز از وارد کننده دارو و تجهیزات پزشکی به صادرکننده تبدیل شده ایم و این افتخار با اتکا به توان و ظرفیت داخلی محقق شده است و با جدیت این مسیر ادامه دارد.

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۵_۱۳-۱۹-۱۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امروز با افتخار اعلام می کنیم تهیه واکسن از سه مسیر دنبال می شود و نگاه ما ساخت واکسن داخلی است که تولید واکسن در شرکت برکت فاز اول  بالینی را طی کرده، واکس رازی از مرحله بالینی عبور کرده و واکسن تولیدی در وزارت دفاع و دو شرکت دانش بنیان در حال طی مراحل تعیین شده است.

نمکی گفت: با ریل گذاری مناسب انجام شده تا سه ماه دیگر به بزرگترین واکسن ساز دنیا تبدیل خواهیم شد و قادر به صادرات این محصول مهم نیز خواهیم بود.

وی اظهارداشت: تا شهریورماه همه گروههای آسیب پذیر در کشور واکسینه می شوند و اولین کشوری خواهیم بود که واکسینه شدن این گروه را انجام خواهیم داد.

نمکی گفت: تا سه ماه آینده همچنین 70 درصد جمعیت آسیب پذیر کشور واکسینه می شوند و هر واکسنی که عارضه داشته باشد بسرعت از ادامه تزریق آن جلوگیری شده و سلامت مردم را با هیچ چیزی معامله نخواهیم کرد.

Capture

واکسن روسی تا 91 درصد تاثیرگذار است/ هجمه به واکسن ناجوانمردانه بود 

 وزیر بهداشت تصریح کرد: واکسن روسی از نمونه هایی است که بالای 91 درصد تاثیر داشته اما هجمه سنگین و ناجوانمردانه ای را علیه آن آغاز کردند و من آبروی خود را به میدان آوردم و فرزندم را برای شروع تزریق این نوع واکسن انتخاب کردم تا مردم بدانند آنچه را برای خود می پسندیم برای دیگران در نظر گرفته ایم زیرا شما ولی نعمت ما هستید و هر چیزی که برای مسئولان خوب است برای مردم خوب و هرآنچه برای مردم بد باشد برای مسئولان هم بد خواهد بود.

نمکی اظهارداشت: 100 هزار دوز واکسن روسی وارد شده و تزریق می شود و 300 هزار دوز نیز در حال وارد شدن است که تا قبل از عید تزریق خواهد شد.

 

نظر شما