وزیر بهداشت اعلام خطر کرد:

مرگ و میر ویروس انگلیسی سه برابر است/ اسفند ماه سخت در پیش رو

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۴:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۷۷۱۸
مرگ و میر ویروس انگلیسی سه برابر است/ اسفند ماه سخت در پیش رو
وزیر بهداشت گفت: مرگ و میر ویروس جهش یافته انگلیسی تا سه برابر است و در صورت بی توجهی به پروتکل ها اسفند ماه بسیار سختی را در پیش رو داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید نمکی در قزوین اظهارداشت: کرونا رنج زیادی به مردم دنیا وارد کرده و مدیریت جهان را بر هم ریخته اما ایران اسلامی با خزانه خالی، تحریم های ناجوانمردانه، در کنترل اوضاع بسیار موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: ظلمی که به ملت ایران روا داشته شده شاید پس از واقعه عاشورا بر ملتی وارد نشده به طوری که اجازه ندادند ماسک و دارو در دوران کرونا وارد کنیم و منتظر بودند در دوران بیماری کشتی ایران به گل نشیند اما به لطف الهی و رهبری هوشمندانه و ایستادگی و صبوری ملت و تجربه حماسه دفاع مقدس توانستیم با نفس گرم خانواده شهدا و عشق به اهل بیت محاسبات دشمنان را بر هم بزنیم.

نمکی گفت: البته ما از کشته شدن هر انسانی در هر نقطه دنیا رنجور می شویم و امیدواریم بیماری در همه جهان کنترل و ریشه کن شود اما امروز  آمریکا با 5000 فوتی و انگلیس و آلمان با بیش از 1000 کشته در روز در شرایط بدی قرار دارند و ایران اسلامی با همه فشارها و محدودیت ها توانسته آمار فوتی های خود را دو رقمی کند.

image_2021_2_15-13_29_35_494_qLf

وزیر بهداشت یادآورشد: چه شد که توانمندترین اقتصادهای جهان با زیرساخت های مناسب بهداشتی در مدیریت کرونا مشکلات جدی دارند اما این معادلات بین المللی برای ما جور دیگری رقم خورد و امروز ایران اسلامی برای هموطنان خارج از کشور به امن ترین مکان در دوران کرونا تبدیل شده است.

وی افزود: در یک سال اخیر 2500 تخت آی سی یو در سراسر کشور اضافه شده و ظرفیت استفاده از کپسول های اکسیژن از 20 هزار به 65 هزار عدد افزایش یافته و 11 هزار تخت جدید هم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای 1400 پروژه بهداشتی درمانی در کشور 

نمکی گفت: در سال جاری بیش از 1400 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور به بهره برداری رسیده و مدرن ترین مرکز رادیو تراپی در استان قزوین امروز به بهره برداری رسید که می تواند به استان های همجوار نیز خدمات رسانی کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در مدیریت کرونا با تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی با کمک بسیج، مردم، نیروهای جهادی، به عنوان بازوی اصلی در مدیریت بر اساس محله محوری و مسجد محوری توانسته دستاردهای ارزشمندی داشته باشد.

نمکی گفت: اقتدار اینده جهان بر مبنای نحوه مدیریت ویروس کرونا خواهد بود و کشوری موفق است که بتواند میزان مرگ و میر، مبتلایان و بستری های خود را کاهش دهد.

وی بیان کرد: ویروس جدید جهش یافته میزان مرگ و میر را تا سه برابر افزایش می دهد و با مشاهده 7 بیمار با تست مثبت و اولین فوتی بسیار نگران هستیم که تعداد بیشتری به این ویروس آلوده شده باشند و اوضاع بحرانی شود.

بهره برداری

وزیر بهداشت تصریح کرد: مشاهده اولین فوتی در هشتگرد برای ما نگران کننده شده زیرا این ویروس بسیار چموش و سرکش است و در حالی که نظام سلامت پیشرفته انگلیس و آلمان حریف آن نشده اند ما هم باید نگران باشیم و بدانیم اگر ساده انگاری کنیم گرفتار خواهیم شد.

نمکی بیان کرد: اگر دیر بجنبیم و درنگ کنیم همه بافته ها و تلاش های یک سال گذشته هدر رفته و آسیب جدی خواهیم دید لذا هرگز نباید ساده انگاری و عادی انگاری شود.

وی اظهارداشت: به هر میزان پروتکل های بهداشتی کمتر رعایت شود هجمه بیماری بالا رفته و آسیب ها بیشتر می شود لذا در رعایت پروتکل ها باید بشدت سخت گیرانه رفتار کنیم  تا فوتی ها کاهش یابد.

نمکی گفت: اگر محدودیت ها برداشته شود همه باید وحشت کنیم زیرا سپر دفاعی از بین رفته و همه آسیب می بینیم لذا محدودیت و ممنوعیت ها برای حفظ جان مردم و سلامت شهروندان است و باید بدقت اجرا شود.

وزیر بهداشت اعلام خطر کرد/ اسفند ماه سختی داریم 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خطر کرد و اظهارداشت: اسفند ماه سختی در پیش رو داریم و پایه های دستاوردهای یک سال گذشته با بی توجهی برخی لرزان شده و اگر به مصوبات ستاد و رعایت بهداشت توجه جدی نشود 

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۵_۱۳-۱۹-۱۱

مرگ و میر ویروس جهش یافته سه برابر است

وی بیان کرد: ویروس جهش یافته بسیار پیچیده و خطرناک و مرگ و میر آن تا سه برابر است و یباید مراقبت ها را بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت گفت: باید در جلسات مشترک با مسئولان استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران برای مدیریت ویروس جهش یافته به صورت منطقه ای وارد ماموریت شویم و با افزایش تست ها هر گونه موارد مشکوک و احتمالی و مثبت را شدیدا کنترل و مراقبت کنیم تا شرایط بحرانی نشود.

نمکی اضافه کرد: ویروس های وارداتی با دقت انتخاب شده و اگر در شرایطی مشکلی دیده شود بسرعت تزریق آن متوقف می شود زیرا جان و سلامت مردم را با هیچ چیزی معاوضه نمی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز