مدیر مخابرات منطقه قزوین:

سرقت تجهیزات مخابراتی و داستان ناتمام ضررهای جبران ناپذیر به صنعت ارتباطات

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۰:۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۳۷۹۵۰
سرقت تجهیزات مخابراتی و داستان ناتمام ضررهای جبران ناپذیر به صنعت ارتباطات
مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: از ابتدای سال 99 تا کنون تجهیزات مخابراتی استان با ارزشی بیش از هشت میلیارد و 100 میلیون ریال به سرقت رفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا نصرآبادی طی بازدید از سرقت کافوی 600 زوجی شهر محمودآباد نمونه با بیان این که  از ابتدای سال 99 تا کنون بیش از هشت میلیارد و 100 میلیون ریال از تجهیزات مخابراتی در سطح استان به سرقت رفته است ، اظهار کرد: سرقت تأسیسات مخابراتی همواره یکی از مهم ترین چالش های مردم و مسئولین بوده است به طوری که در برخی مناطق به یک رویه پرتکرار و آزار دهنده تبدیل شده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش میزان سرقت کابل ها و تجهیزات مخابراتی در استان برخی از اهالی مناطق مختلف استان از سرقت کابل ها و به تبع آن قطع تلفن و اینترنت خود گلایه دارند. در شرایط کنونی هم که به خاطر شیوع کرونا نیاز مردم به اینترنت بیشتر از قبل شده و بسیاری از اقشار از جمله دانش آموزان و دانشجویان آموزش های خود را در بستر فضای مجازی فرا می گیرند، این مسئله به یک معضل کاملا جدی تبدیل شده است.

مدیر مخابرات منطقه قزوین در ادامه افزود: متأسفانه به خاطر سرقت های مکرر کابل ها و سایر تجهیزات مخابراتی در استان ، ممکن است به طور موردی یک خیابان دچار قطع تلفن ثابت شود که از مشترکان تقاضا داریم به محض قطع تلفن خود با شماره ۲۰۱۱۷ تماس بگیرند و خرابی تلفن خود را به مخابرات اعلام کنند.

مدیر مخابرات در ادامه بیان کرد: شاید برای بسیاری از مشترکان تلفن ثابت اتفاق افتاده که تلفن آنها  قطع شده باشد. مشترکان معمولا این موضوع را ناشی از عملکرد توسعه ای شرکت های مخابرات استانی می دانند اما این چنین نیست.هرگونه عملیات توسعه و تعمیر شبکه از قبل به اطلاع مردم می رسد. سرقت تجهیزات مخابراتی در نقاط مختلف استان و کشور یکی از معضلات قدیمی شرکت مخابرات ایران است.موضوعی که به شهرهای کوچک یا نقاط کم تردد محدود نشده و در دل  شهرهای بزرگ نیز رخ می دهد.

نصرآبادی  با بیان اینکه همکاران ما بلافاصله موضوع را پیگیری و نسبت به رفع قطع ارتباط تلفن اقدام می کنند، افزود: گرچه میزان سرقت کابل‌های تلفن زیاد است اما همکاران با دقت و سرعت عمل زیاد نسبت به ترمیم، نصب و برقراری ارتباط تلفن های ثابت اقدام می کنند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: شاید مشترکان حقیقی به واسطه قطعی ارتباط به مشکل چندانی بر نخورند و نهایتا تماس های خود را با موبایل داشته باشند اما مشترکان حقوقی به این سادگی نمی توانند مشکلات خود را برطرف کند و لذا زیان مالی ناشی از این کار را کسی نمی تواند تخمین بزند و از سویی مخابرات هم به واسطه سرقت تجهیزات، زیانی دو چندان می بیند.

وی در پایان یادآور شد: باتوجه به اینکه سرقت ها باعث قطع ارتباط وخسارت به کسب وکارها به ویژه درحوزه تجاری ودستگاه های کارت خوان و قطع ارتباط بخشی از مردم و دستگاه های اجرایی می شود از همه مردم استان درخواست می شود درصورت سرقت امکانات مخابراتی و یا رویت سارقین مراتب رابه اداره حراست مخابرات منطقه قزوین به شماره ۳۳۶۹۸۹۹۸ ویا پلیس ۱۱۰گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز