معاون فنی و مهندسی ساتبا:

۵۰ درصد ظرفیت نیروگاه بادی کشور در استان قزوین نصب شده است

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۲:۵۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۸۲۶۲
۵۰ درصد ظرفیت نیروگاه بادی کشور در استان قزوین نصب شده است
معاون فنی و مهندسی ساتبا گفت: با ایجاد 160 مگاولت نیروگاه تجدیدپذیر در استان قزوین حدود 50 درصد نیروگاه بادی کشور در این منطقه نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هفته چهل و یکم پویش هر هفته الف- ب- ایران، با افتتاح 11 طرح در قالب 24 پروژه با اعتباری بالغ بر 975 میلیارد تومان اعتبار در پنج استان کشور برگزار شد.

در این مراسم که صبح روز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو، استانداران چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان شمالی، لرستان و قزوین و مدیران صنعت آب و برق استان برگزار شد، امروز 9 طرح صنعت آب و برق استان نیز با 93 میلیارد و 100 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

محمد علی رمضانی معاون فنی و مهندسی ساتبا در این مراسم اظهارداشت: با تاکید وزیر محترم نیرو تا پایان دولت باید تمامی طرح های ساتبا پیگیری شده و به سرانجام برسد و با جدیت این کار را عملیاتی می کنیم.

وی بیان کرد: از مجموع 860 مگاولت نیروگاه تجدید پذیر که در کشور نصب شده حدود 163 مگاولت آن در استان قزوین نصب شده که بیش از 300 مگاولت آن نیروگاه بادی است.

رمضانی تصریح کرد: از این میزان نزدیک به 160 مگاولت در استان قزوین نصب شده و استان قزوین 50 درصد نیروگاه بادی کشور را به خود اختصاص داده است.

جلسه برق

وی بیان کرد: امروز دو پروژه نیروگاهی شامل نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی تاکستان، طویوقچی و نیز نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی ژیان کوشک، بوئین زهرا با 36 میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد.

رمضانی تصریح کرد: با احداث این نیروگاه سالانه 600 هزار کیلوولت ساعت برق تزریق و زمینه صرفه جویی به میزان یک میلیون مترمکعب گاز و 800 هزار لیتر آب و جلوگیری از تولید 2400 تن دی اکسید کربن نیز مهیا می شود.

وی بیان کرد: در استان قزوین پتانسل بادی بسیار خوبی داریم و می توان با جذب سرمایه گذاران بیشتر این مقدار را  افزایش داد و آمادگی داریم حمایت لازم را صورت دهیم.

معاون فنی و مهندسی سازمان ساتبا یادآورشد: بیش از 50 درصد ظرفیت نیروگاه بادی کشور در استان قزوین نصب شده و تا پایان دولت نصب 111 مگاولت انرژی انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: 1245 مگاولت نیروگاه بادی و 850 مگاولت ظرفیت ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان شناسایی شده که در صورت حضور متقاضیان سرمایه گذاری آماده حمایت و همکاری هستیم.

در ادامه علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان( برق منطقه ای قزوین تحت پوشش استان زنجان است) هم در خصوص طرح های افتتاح شده در استان قزوین بیان کرد: احداث خط دو مداره 63 کیلو ولت جهان آباد دشتابی، البرز و نیز افزایش ظرفیت ترانس های پست لیا 2 از طرح هایی است که امروز افتتاح می شود.

وی گفت: نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی تاکستان، طویوقچی و نیز نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی ژیان کوشک،  بوئین زهرا امروز وارد مدار می شود.

خلجی اظهارداشت: اجرای طرح های سرمایه ای شامل: توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه،  نیرو رسانی و روشناییمعابر برق استان با 3 میلیارد تومان و اجرای 7 طرح فتو ولتائیک مختص مشترکین به ظرفیت 57 کیلو وات با 700 میلیون تومان اعتبار در هفته چهل و یکم پویش هر هفته الف- ب- ایران، در استان قزوین به بهره برداری می رسد.

خلجی

خلجی افزود: در استان قزوین با وجود 17 شهرک و ناحیه صنعتی، حدود 70 درصد برق مصرفی در بخش کشاورزی و صنعتی است و با تامین زیرساخت های لازم به چرخه تولید کمک کرده ایم تا شعار جهش تولید محقق شود. 

وی گفت:  اجرای طرح های سرمایه ای شامل: توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه،  نیرو رسانی و روشنایی معابر برق استان و اجرای 7 طرح فتو ولتائیک مختص مشترکین به ظرفیت 57 کیلو وات در هفته چهل و یکم پویش  هر هفته الف- ب- ایران، در استان قزوین به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز