مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

مستندسازی و استفاده از تجربه مفید گذشتگان به موفقیت ها کمک می کند

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۸۹۶۱
مستندسازی و استفاده از تجربه مفید گذشتگان به موفقیت ها کمک می کند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مستند سازی، استفاده از روش های خلاقانه و تجربه مفید گذشتگان می تواند مسیر موفقیت را هموار کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آبین افتتاحیه موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم روز چهارشنبه با حضور طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش، حجت الاسلام شعبانی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان و روسای پردیس در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

حسنعلی اصغری گفت: یک‌ مجموعه زمانی به هدف می رسد که همدلی در آن باشد که در دانشگاه فرهنگیان این اتفاق رخ داده و خوشبختانه این همدلی نتیجه بخش بوده است.

وی بیان کرد: فرصت خوبی در آموزش و پرورش استان وجود دارد و ئیس دانشگاه فرهنگیان عضو هئیت علمی است و به موفقیت در کار کمک کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور است و برای دستیابی به موفقیت های علمی باید به نیروی انسانی توجه جدی شود.

وی گفت: مسیر ورود معلم باید فقط از دانشگاه فرهنگیان باشد و نشان دهیم تربیت یافتگان این دانشگاه با سایر معلمان و فارغ التحصیلان فرق دارند و لازم است محیط آموزشی و ابزار و تکنولوژی و نیروی توانمند و ماهر را تربیت کنیم و در اختیار داشته باشیم.

اصغری تصریح کرد: در استان قزوین این فرصت هست و اقدامات متفاوتی شکل گرفته که نتیجه بخش است و موقعیت جغرافیایی استان بسیار مناسب است و می تواند به سایر استانها خدمات دهد.

وی گفت: کار روزمره فایده ندارد و با وضع مطلوب فاصله داریم و اگر بخواهیم فاصله ها را کم کنیم با روزمرگی و قدمهای کوچک نمی شود و برای تغییر به نگاه تحول گرایانه و بسته های خلاقانه و مبتکرانه نیاز داریم.

اصغری اظهارداشت: یکی از مباحث مهم مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات یک مجموعه است و مهمترین چالش ما این است که جزیره ای عمل می کنیم و نگاه هم افزایی نداریم و تجربیات را به دیگران منتقل نمی کنیم و مستند سازی نمی شود.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش یک موزه فرهنگ داریم که غنی است و آن را تقویت و تجهیز می کنیم و از آنجا که سبقه دانشگاه تربیت معلم زیاد است باید دستاوردهای آن را حفظ کنیم و کار متفاوت انجام دهیم.

اصغری بیان کرد: آمادگی داریم کارهای مشارکتی انجام دهیم چون امروز فضای خوبی وجود دارد و در دانشگاه فرهنگیان فضای مناسبی برای جذب دانشجو معلمان مهیا شده که باید مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهارداشت: اگر نیروی انسانی خوب مدیریت شود می تواند اتفاقات موثری را در کشور رقم بزند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در شاخص های اختصاصی از رده ۲۱  به رده ۵ رسیده ایم و  امروز در رده اول هستیم و دانشگاه بهترین مکان برای اتفاقات خوب است. 

وی گفت: روشهای نو و خلاقانه در عصر کنونی یک الزام است و با روش های سنتی به جایی نمی رسیم و اگر بخواهیم با مسایل جدید برخورد منطقی داشته باشیم باید از روش های خلاقانه و نگاه مبتکرانه در محیط دانشگاه استفاده کنیم تا چشم انداز تعلیم و تربیت را بدور از شعار و با نقشه راه محقق کنیم.

 

نظر شما