در راستای مدیریت مصرف انرژِی:

پنجمین اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع برق در قزوین برگزار شد

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۶:۵۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۹۴۹۰
پنجمین اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع برق در قزوین برگزار شد
پنجمین اقدام فراگیر تعمیرات، بهینه سازی شبکه های توزیع برق و مانورتعدیل روشنایی معابر و مقابله با برق های غیر مجاز و رمز ارز در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید بهادیوند چگینی در برنامه اقدام فراگیر بهینه سازی شبکه های برق در استان قزوین گفت: در راستای مدیریت مصرف برق و تامین نیازهای انرژی الکتریکی در استان در فصول مختلف باید با همکاری مردم بتوانیم فرهنگ مصرف بهینه را در جامعه ترویج کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار فرهنگ سازی در شرکت توزیع نیروی برق با اقدامات فنی و نوسازی شبکه و بهره گیری از سیستم های نوین برای بالا بردن راندمان شبکه و بهبود کیفیت خدمت رسانی اقدام کرده ایم. 

چگینی تصریح کرد: همزمان با برگزاری چهارمین اقدام فراگیر و هماهنگ با تعمیرات سراسری در کشور، پنجمین اقدام فراگیر بهینه سازی شبکه های توزیع برق در استان قزوین نیز با انجام اقداماتی امروز پنجشنبه 30 بهمن و فردا جمعه اول اسفند ماه اجرایی شده است.

بهادیوند

چگینی گفت:درتعدیل روشنایی معابر 24 هزار و 700 دستگاه چراغ تنظیم شده که این کار بهکاهش دیماند 5.5 مگاواتی منجر شده است.

وی بیان کرد: در بخش کنترل روشنایی معابر با نصب 20 دستگاه کنتور فهام این کار صورت گرفت وکار دیگرهوشمند سازی روشنایی معابر با استفاده از اینترنت اشیا است که این طرح تحقیقاتی، برای اولین بار در استان قزوین انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در این اقدام تعداد 30 دستگاه چراغ روشنایی معابر با قابلیت های ویژه در بلوار امیرکبیر با استفاده از اینترنت اشیای هوشمندسازی شده تنظیم می شود که با این کار در ساعت های مختلف از شب، روشنایی متغیری ایجاد خواهد شد تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

 چگینی بیان کرد: پروتکل اینترنت اشیا در ردیف کارهای خوب است که تا 8 کیلومتر می توان پوشش داد و در بلوار امیرکبیر قزوین آن را عملیاتی کردیم که موجب کاهش برق و هزینه تعمیرات و اندازه گیری دوره ای، افزایش طول عمر چراغ و امکان تنظیم شدت نور با توجه به تردد در محل شده است.

وی گفت: با این کار چراغ های روشن و خاموش را می توان نظارت و رصد و زمان شروع و خاموشی را با پنل کنترل تنظیم کرد و بازگشت سرمایه اجرا در دو سال تعریف شده است.

دستگاه+ارز+رمز

چگینی در خصوص رمز ارزها نیز گفت: به منظور پیشگیری از مصرف برق توسط دستگاههای رمز ارز غیرمجاز، تعداد 25 اکیپ بازرسی و نظارتی نسبت به شناسایی و جمع آوری این دستگاهها با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی اقدام کرده اند.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 78 مرکز با تعداد 1836 دستگاه تولید کننده رمز ارز با  مصرف  بیش از 8 میلیون و 700 هزار کیلو وات ساعت برق شناسایی و جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد با این کار 6 میلیارد و 800 میلیون تومان مبلغ انرژی محاسبه شده این ماینرها صرفه جویی شده و 250 میلیون تومان خسارت نیز دریافت شده است.

مانور 22

چگینی یادآورشد: بخش دیگر این عملیات، تنظیم ساعت های نجومی روشنایی است که در این راستا 28 اکیپ با  استفاده از 75 نفر از نیروهای فنی اقدام به تنظیم مجدد ساعت های فرمان نجومی روشنایی می کنند که این کار به کاهش مصرف برق بسیار کمک می کند.

وی بیان کرد: همچنین ترویج فرهنگ بکارگیری نرم افزار «برق من» در شرایط کرونا می تواند بسیار موثر باشد و با این روش از مراجعه حضوری به ادارات برق برای دریافت خدمات جلوگیری خواهد شد که در تضمین سلامت شهروندان در شرایط کرونا موثر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود: متقاضیان و مشترکین برق با استفاده از این نرم افزار می توانند بسیاری از خدمات مورد نیاز خود را بدون مراجعه به ادارات برق به صورت غیر حضوری دریافت کنند که در صورت تماس مشترکین نسبت به نصب این نرم افزار همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

برق 2

چگینی گفت: اقدامات انجام شده برای صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی الکتریکی صورت می گیرد که امیدواریم با همکاری مردم به اهداف تعیین شده دست یابیم. 

 

نظر شما