از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده:

۳۲۶ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین پرداخت شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۹:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۹۹۹۳
۳۲۶ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین پرداخت شد
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از پرداخت بیش از سه هزار 267 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان در ده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید حوائج با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداریها در ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه  51 درصد رشد داشته است، بیان کرد: در ده ماهه امسال از محل مشارکت مردم شریف استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 3267 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان به صورت مستقیم واریز شده است و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی که مردم عزیز ما در این مناطق مشاهده می کنند از محل این مشارکت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه عواید پرداخت مالیات، به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می کند واریز 3 درصد عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداریها و دهیاری های استان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را نقطه عطفی در توسعه و مشارکت شهری دانست.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می کند در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 1460 میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است که در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان موثرخواهد بود.

حوائج همچنین اظهار داشت: بر اساس ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه بیست و هفت صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می یابد، این رقم در استان قزوین در ده ماه سال جاری بیش از 70 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به این که عوارض وصول شده از محل مالیات بر ارزش افزوده در هر استان جهت عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می‌شود، افزود: تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت هر استان خواهد داشت، زمانی که مردم از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در شهر و روستای خود مطلع شوند تمایل بیشتری برای پرداخت مالیات و عوارض خواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات، گفت: برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است. باید این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد، در این راستا لازم است شهرداری ها اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشند، قطعا این امر می تواند نقش زیادی در اعتماد سازی مردم و تشویق و ترغیب آنها به پرداخت مالیات و در نهایت بالا بردن سهم مشارکت مودیان در عمران و آبادانی شهرها داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز