رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

مردم پروتکل ها را رعایت نکنند وارد موج چهارم کرونایی می شویم

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۲۰:۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۴۰۵۴۴
مردم پروتکل ها را رعایت نکنند وارد موج چهارم کرونایی می شویم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بی توجهی به پروتکل های بهداشتی موجب شکل گیری موج چهارم کرونا و ورود به شرایط حادتری در ماه پایانی سال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار عصر شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد اظهار داشت: با گذشت حدود یک سال از انتشار ویروس کرونا امروز با انواع جهش یافته ویروس روبرو شده ایم که بسیار مخرب و خطرناک تر از نوع قبلی است.

وی بیان کرد: مشاهده ویروس جهش یافته در کشورهای اطراف ایران از جمله ترکیه و عراق و انواع جهش یافته آفریقایی و انگلیسی از دیگر چالش هایی است که امروز با آن مواجهیم.

نامدار تصریح کرد: برای کنترل شرایط کنونی باید طرح رهگیری و قرنطینه را با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قاطع و سریع اجرا کنیم تا غافلگیر نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: موقعیت استان قزوین به گونه ای است که استان های اطراف وضعیت خوبی ندارند و بدون تردید با کمی سهل انگاری ما نیز آسیب پذیر خواهیم شد و بحرانی شدن استانهای شمالی برای ما زنگ خطری است که جدی گرفته خواهد شد.

نامدار افزود: با همکاری همه دستگاههای ذیربط و مشارکت مردم تعداد افراد بستری روبه کاهش است و با تداوم همکاری مردم امیدواریم این روند نزولی ادامه یابد.

وی گفت: مراجعه مردم به بیمارستان ها نیز کاهش یافته که به نظر می رسد تهدید ویروس از سوی مردم جدی گرفته شده اما نگران ابتلای جوانان به ویروس جدید هستیم که مراقبتها در این سنین نیز لازم است بیشتر شود.

نامدار اظهارداشت: بیشترین فوتی های استان قزوین را افراد سالمند و بالای 60 سال تشکیل می دهند که خانواده ها هم باید مراقبت از این افراد را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: با کاهش حضور کارمندان در ادارات به یک سوم و تداوم ممنوعیت تردد شبانه و نیز ممنوع بودن مراسم جشن و ترحیم امیدواریم وضعیت نزولی بیماری در استان کنترل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز