استاندار قزوین:

مقابله با ویروس جهش یافته نیازمند رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۲۱:۵۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۰۵۵۴
مقابله با ویروس جهش یافته نیازمند رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی است
استاندار قزوین گفت: مقابله با ویروس جهش یافته نیازمند رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی و مراقبت های شدیدتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور عصر شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی مهمترین اولویت همه مسئولان استان قزوین توجه به سلامتی مردم است و همه برنامه ها حول این محور خواهد بود.

وی بیان کرد: مشاهده ویروس جهش یافته در یکی از روستاهای آبیک بسیار غیر منتظره بود اما بسرعت برای کنترل ویروس و قرنطینه افراد مبتلا اقدام شد تا از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: ویروس جهش یافته بسیار پیچیده و خطرناک است و اگر به حال خود رها شود و نتوانیم با همکاری مردم آن را کنترل کنیم آسیب های آن چند برابر ویروس قبلی است و ما را دچار بحران جدی خواهد کرد.

وی بیان کرد: ویروس جهش یافته افراد جوان و با سنین پایین را نیز تهدید می کند و باید محدودیت و ممنوعیت ها را بیشتر کنیم تا آسیب نبینیم.

جمالی پور با تشکر از تلاش یک ساله کادر درمانی و پزشکی استان در مراقبت از بیماران کرونایی اظهارداشت: استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در مسیر چند استان شمال و شمالغرب کشور و همجواری با استانهای پر خطر کرونایی از وضعیت ویژه ای برخوردار است و مردم باید مراقبت های بهداشتی را بشدت رعایت کنند.

استاندار قزوین یادآورشد: اعمال محدودیت ها در بازار و مراکز پر جمعیت، منع تردد شبانه، کاهش فعالیت اصناف و برخورد با سهل انگاران در رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند در کنترل این وضعیت بسیار موثر باشد.

جمالی پور اضافه کرد: مردم و مسئولان لازم است اجرای مصوبات ستاد کرونا در استان را جدی بگیرند و برخورد با متخلفانی که سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازند نیز با قاطعیت انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز