مدیر کل پدافندغیرعامل استان قزوین:

بانک اطلاعاتی مخاطرات شیمیایی در استان تهیه می شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۳:۵۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۰۹۳۷
بانک  اطلاعاتی مخاطرات شیمیایی در استان تهیه می شود
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: با تهیه بانک مخاطرات شیمیایی استان اطلاعات مربوط به تهدیدها و راههای مقابله با حوادث جمع آوری و برای تصمیم گیری استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد افشار در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: پدافند غیرعامل موجب حفظ نیروی انسانی به عنوان با ارزشترین سرمایه و موجودیت ملی کشور می شود.

وی بیان کرد: توجه به پدافند غیر عامل موجب صرفه جویی کلان اقتصادی و ارزی،حفاظت از مراکز حیاتی و حساس اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی و مراکز عمده علمی و فرهنگی در برابر حملات دشمن می شود و همه باید در دستگاههاید اجرایی به آن اهمیت دهند.

افشار یادآورشد: اقدامات دفاع غیرعامل سبب به وجود آمدن تأثیر روحی و روانی مثبت در شهروندان می شود و در مقام مقایسه سه عنصر(تهاجم، دفاع عامل و غیرعامل) عنصر دفاع غیرعامل مخارج و هزینه های کمتری دارد و از نظر اخلاقی و بشر دوستی و سیاسی مفهوم صلح دوستانه و تنش زا دارد.

وی گفت: با انتشار ویروس کرونا، شورای پدافند غیرعامل در این موضوع ورود کرد و ۱۳ بهمن ماه سال قبل اولین نشست در قرارگاه زیستی استان قزوین برگزار شد و طرح های مقابله با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

افشار بیان کرد: با دوگانه سوز شدن 30 درصد نانوایی ها اقدامات پیشگیرانه بخوبی انجام شده تا درصورت بروز مشکلاتی در تامین سوخت مایع بتوانیم از سوخت دوم استفاده کرده و این صنف تعطیل نشود.

وی اظهارداشت: با امضای تفاهم نامه با برخی بانک های استان قرار است ۲۰ درصد شعب بانکی از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی برق مورد نیاز خود استفاده کنند که این کار می تواند در حوزه پدافند غیر عامل در زمیان قطع برق بسیار موثر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: احداث انبار مرجع دارو، تکمیل طرح حفاظت فیزیکی انبارهای نفت را از اولویت های مهم این اداره در سال آینده دانست.

وی اظهارامیدواری کرد با جدی گرفتن مفاد پدافند غیرعامل از تحمیل هزینه های ناشی از حوادث مختلف در این عرصه جلوگیری شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز