استاندار قزوین:

سند جامع پدافند غیرعامل نقشه راه استان در کاهش تهدیدات آینده است

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۶:۰۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۱۰۵۷
سند جامع پدافند غیرعامل نقشه راه استان در کاهش تهدیدات آینده است
استاندار قزوین گفت: سند جامع پدافند غیرعامل نقشه راه استان برای کاهش تهدیدات آینده و صیانت از سرمایه های ملی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه  شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: پدافند غیرعامل در دوران جنگ و قبل و بعد از آن و زمان امنیت و آرامش نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند از آسیب های متعدد در عرصه های مختلف پیشگیری کند.

وی افزود: صیانت از منابع انسانی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و عرصه های مختلف نیازمند توجه به پدافند غیر عامل است تا در زمان بروز حوادث طبیعی و انسانی دچار هزینه های سنگین نشویم.

رئیس پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: تمامی اقدامات و مصوبات شورای برنامه ریزی استان باید بر اساس سند جامع پدافند غیرعامل تنظیم شود تا منابع حیاتی، اقتصادی و زیربنایی کشور دچار آسیب نشود.

جمالی پور بیان کرد: هر چند موضوع پدافند غیرعامل بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه همه کشورها قرار گرفت اما امروز این موضوع در ایران نیز به دلیل تهدیدی که می تواند در زیرساخت‌های اقتصادی داشته باشد مورد توجه دستگاههای اجرایی است.

استاندار قزوین تصریح کرد: تهیه پیوست پدافندی برای همه طرح‌ها باید در اولویت قرار گیرد و مدیران همه دستگاه ها موظف باشند در تهیه این پیوست با شناسایی تهدید دستگاه مربوط اقدام لازم را انجام دهند. 

جمالی پور اضافه کرد: موضوع پدافند غیرعامل در همه عرصه ها بویژه در نهادهای نظامی و انتظامی نیز مورد توجه قرار دارد و این ارگانها برای صیانت از اموال و سرمایه های خود اصول مهم آن را مورد توجه جدی قرار داده اند.

استاندار قزوین یادآورشد: پدافند غیرعامل فقط مقابله با دشمن در زمان جنگ نیست و نباید آن را مربوط به زمان درگیرهای کشورها دانست بلکه این موضوع در همه شرایط و در هر حادثه و رویدادی که به ظرفیت های اقتصادی و اساسی کشور آسیب بزند و تهدید باشد مربوط خواهد شد و باید جدی گرفته شود.

وی گفت: تجهیزات و اموال و نیروی انسانی هر دستگاه در واقع ثروت و امانتی در اختیار مدیران است که باید از آن صیانت کنند ودر این راستا لازم است هرمدیری اطلاعات جامعی از توانمندی،تهدید و فرصت های دستگاه خود داشته باشد تا بتواند با تصمیم گیری درست و برنامه ریزی مناسب از بیت المال صیانت کند.

استاندار قزوین اظهار داشت:سند جامع پدافند غیرعامل استان تهیه شده و بزودی برای اجرا در اختیار مدیران ادارات و سازمان ها قرار می‌گیرد و مدیران فرصت دارند تا دیدگاههای کارشناسی را برای اصلاح اشکالات و نواقص آن اعلام کنند تا سند جامع با کمترین ایراد تهیه شود. 

وی بیان کرد: سند جامع پدافند غیر عامل پس از رفع اشکالات و نواقص موجود بدون تردید با شناسایی تهدید عرصه های مختلف در واقع نقشه راه استان خواهد بود و می تواند گامی در صیانت از اموال و سرمایه های استان باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز