مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین:

پرداخت ماهانه ۱۳ میلیارد تومان به بیمارستانها و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۰۹:۴۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۲۴۹۴
پرداخت ماهانه ۱۳ میلیارد تومان به بیمارستانها و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد و بیمارستانها از بیمه سلامت به روز شده و ماهانه 13 میلیارد تومان مطالبات آنها بموقع پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قاسم بهرامی مدیرکل بیمه سلامت روز چهارشنبه به همراه کلهر مدیر روابط عمومی این اداره با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در قزوین از تلاش خبرنگاران این رسانه در اطلاع رسانی در حوزه سلامت تقدیر و تشکر کرد.

بهرامی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در اطلاع رسانی اظهارداشت: بدون کمک رسانه ها نمی توان در آگاهی بخشی و همراه کردن جامعه با اهداف بیمه سلامت موفق بود و همراهی امروز جامعه با طرح های تعریف شده در بیمه سلامت با کمک رسانه ها محقق شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه استان قزوین در اجرای نسخه الکترونیک در کشور پیشگام است و در حال حاضر این طرح در همه بیمارستان های دولتی استان عملیاتی شده است.

بهرامی تصریح کرد: در بخش بیمارستانی تا 80 درصد و در بخش سرپایی پزشکان تا 100 درصد به نسخه الکترونیک پیوسته اند و مردم در همه داروخانه ها، آزمایشگاهها و مراکز تصویربرداری بدون دفترچه می توانند از خدمات درمانی در بستر الکترونیک استفاده کنند.

image_2021_2_24-9_35_5_479_a85

وی گفت: از سال 1400 استفاده از دفترچه های کاغذی بیمه ای به صفر خواهد رسید و همه خدمات در بستر الکترونیک به مردم ارائه خواهد شد و شهروندان می توانند با کارت ملی به مراکز بیمارستانی و درمانی مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.

پرداخت به بیمارستانها و موسسات طرف قرارداد به روز است

بهرامی تصریح کرد: برای تشویق موسسات و پزشکان طرف قرارداد به استفاده از نسخه الکترونیک، پرداخت های ما به این مراکز به روز شده و هیچ تاخیری نداریم.

وی گفت: در حال حاضر ماهانه حدود دو میلیارد تومان به داروخانه ها و 8 میلیارد تومان به بیمارستانهای دانشگاهی پرداخت می شود و بدهی خود را به روز کرده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت یادآورشد: در کشور بیش از 40 میلیون نفر و در استان حدود 500 هزار نفر بیمه شده داریم که 80 درصد این جمعیت به صورت رایگان از خدمات بیمه ای استفاده می کنند و در حال حاضر روستاییان دفترچه رایگان دارند و مردم شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت دارای دفترچه رایگان  و در شهرهای با جمعیت بیشتر با تشکیل صندوق بیمه زمینه برخورداری مردم از بیمه همگانی مهیا شده است.

پرداخت ماهانه 13 میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت

قاسمی در ادامه بیان کرد: ماهانه حدود 13 میلیارد تومان به مراکز دولتی و موسسات طرف قرارداد حق بیمه را پرداخت می کنیم که 80 درصد آن از محل اعتبارات دولتی و 20 درصد حق بیمه شدگان است.

وی در ادامه خواستار تداوم همکاری رسانه ها در اطلاع رسانی بموقع و مناسب برای آگاهی مردم از وضعیت بیمه های سلامت و دریافت بموقع خدمات درمانی در استان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز