امام جمعه قزوین:

مادران و همسران شهدا پرچمدار حفظ انقلاب اسلامی هستند

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۳:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۲۷۰۹
مادران و همسران شهدا پرچمدار حفظ انقلاب اسلامی هستند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:مادران و همسران شهدا پرچمدار حفظ و حراست از انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از مقام 17 زن شهید و 12 جانباز زن استان قزوین اظهار کرد: تجلیل از مقام زنان شهید و جانباز اقدام بسیار ارزشمندی است چرا که جامعه نیازمند آگاهی بیشتر از رشادت‌های زنان در دوران دفاع مقدس و قبل از پیروزی انقلاب است.

وی با بیان اینکه دنیای کنونی، دنیای تقابل اراده‌هاست، تصریح کرد: در تقابل اراده‌ها، اراده شیاطین در مقابل اراده خدا قرار دارد که تلاش می‌کنند نور الهی را خاموش کنند؛ شهدا در این تقابل تلاش کردند تا نور الهی عالم‌گیر شود و ما نیز می‌باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم و با پیروی از آنها برای تحقق اراده الهی تلاش کنیم.

امام جمعه قزوین با تقدیر از خانواده‌های شهدا و جانبازان، یادآور شد: خانواده‌ها، مادران و همسران شهدا و جانبازان رنج بسیاری را متحمل شده‌اند و یقیناً جایگاه والایی نزد خدای متعال دارند.

نماینده ولی در استان قزوین با تأکید بر اینکه زن در اسلام جایگاه والایی دارد، خاطرنشان کرد: اسلام نگاه ویژه‌ای به حقوق زن دارد و برتری زن و مرد را به اعمال و کردار آنها می‌داند؛ این در حالی است که برخی که خودشان با جنگ افروزی زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشند تلاش می‌کنند القا کنند حقوق زن در اسلام حفظ نشده است.

وی افزود: زمانی که در عصر جاهلیت عده‌ای دختران خود را زنده به گور می‌کردند، رسول گرامی اسلام(ص) بر دستان دختر خود بوسه زد و بساط زنده به گور کردن دختران را برچید اما امروز برخی مدعیان حقوق بشر با صلاح‌های کشتار جمعی در کشورهای اسلامی، عروسی‌ها را به عزا تبدیل می‌کنند و دختران و زنان را زنده به گور می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اسلام مرد سالاری و زن سالاری را هیچگاه تأیید نکرده است چرا که چنین تفکرات و تقسیم‌بندی‌هایی کاری شیطانی است؛ اسلام فرموده هر کسی آدمیت، محبت، صداقت، راستی، امانت‌داری و دلسوزی بیشتری داشته باشد، برتری دارد و هیچگاه مرد بودن و زن بودن را محور برتری قرار نداده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حضرت زهرا(س) پس از پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) بزرگ‌ترین معلم عالم است، خاطرنشان کرد: امامان همگی خود را شاگرد حضرت زهرا(س) می‌دانند چرا که حضرت جایگاه ولی دارد و این جایگاه سند و پشتوانه امامت محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه زن در اسلام جایگاه معلمی دارد، بیان کرد: هر کسی جایگاه حضرت زینب(س) را در کربلا مشاهده کند، نباید برای جایگاه زن شبهه‌ای برایش ایجاد شود چرا که حضرت در کنار امام زین العابدین(ع) موفقیت‌های پس از عاشورا را رقم زد و همان نقشه جهان آینده را خواهد ساخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز