استاندار قزوین:

آبروی خود را گذاشته ام تا آبرسانی به آبیک بموقع افتتاح شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۰۸:۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۲۹۶۲
آبروی خود را گذاشته ام تا آبرسانی به آبیک بموقع افتتاح شود
استاندار قزوین گفت: طرح آبرسانی به آبیک به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و آبروی خود را هزینه می کنم تا این کار بزرگ در زمان مقرر افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای حفاظت منابع آب استان قزوین عصر چهارشنبه در استانداری قزوین تشکیل جسله داد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: یکی از مشکلات و دغدغه های ما در استان تامین آب شرب مردم شهرستان آبیک بود که سالهاست در چالش جدی هستند و ما به مردم تعهد دادیم این مشکل را حل کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: سالهاست مردم نجیب آبیک از داشتن آب شرب با کیفیت بی بهره اند و در یک حرکت گروهی با کمک همه عوامل اعم از نمایندگان، ائمه جمعه، مدیران عامل آب منطقه ای و آبفا و معاونان استانداری تلاش کردیم این مطالبه مردمی را پاسخ دهیم.

وی گفت: تامین آب شرب آبیک وقتی در دستور کار قرار گرفت جلساتی با آقای نوبخت معاون رئیس جمهور داشتیم و درخواست کردیم تخصیص اعتبارات این پروژه در اولویت قرار گیرد.

آب

استاندار قزوین تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی توانستیم با همراهی مسئولان کشوری ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به آبیک اختصاص دهیم و امیدواریم به تعهد و قول خود به مردم عمل کنیم و بیش از این مردم منطقه فشار بی آبی را تحمل نکنند.

طرح آبرسانی به آبیک به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد

استاندار قزوین گفت: دو بار به مردم آبیک قول دادیم اما نتوانستیم بموقع به آن عمل کنیم و من امروز آبروی خود را هزینه کرده ام تا این طرح در زمان مقرر به پایان برسد و اجازه نخواهم داد این طرح مهم به هیچ دلیلی متوقف شود.

وی اضافه کرد: اجازه نخواهم داد انتقال آب به شهرستان آبیک دچار وقفه یا تاخیر شود و اگر لازم باشد از اعتبارات استانی تزریق خواهیم کرد تا این طرح در پایان دولت به بهره برداری رسیده و کام مردم نجیب آبیک از آب شرب بهداشتی و سالم و گوارا شیرین شود.

اجرای طرح ها را به نام خود مصادره نکنیم

جمالی پور اضافه کرد: وقتی پروژه ای به سرانجام می رسد همه خود را در آن دخیل می دانند ولی اگر طرحی متوقف شود همه کنار می کشند اما باید اذعان کرد پروژه بزرگ انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین و شهر آبیک یک کار گروهی بود که همه نمایندگان بویژه دکتر سیاهکلی و خانم محمد بیگی پیگیری جدی داشتند و آقای ملکی مدیرعامل آب منطقه ای با یک مدیریت جهادی و مسئولانه آن را دنبال کردند و امام جمعه آبیک با دغدغه به ما همواره یادآوری کردند و مطالبه مردمی دانستند و ما توانستیم آن را در ردیف طرح های قابل افتتاح دولت قرار دهیم و با کمک موثر جناب آقای نوبخت و معاونان وزیر نیرو آن را به سرانجام برسانیم.

آب 322

وی بیان کرد: اگر تعامل و وفاق موجود بین مسئولان و نمایندگان استان تداوم یابد و کاری را منتصب به خود نکنیم و برای خدمت به مردم همه نگاه همکاری داشته باشیم قادریم کارهای بزرگتری را در استان عملیاتی کرده و رضایت مردم را جلب کنیم.

استاندار قزوین توجه به محیط زیست در آبیک را هم از دیگر دغدغه های مردم شهرستان آبیک دانست و گفت: در شمال آبیک مجوز استخراج معدن جدید و فعالیت معدنی صادر نخواهد شد و کارگروه و کمیته پایشی را تعیین کرده ایم تا میزان آلودگی کارخانه سیمان، نیروگاه و فعالیت های معدنی را استخراج کرده و گزارش کنند.

وی اضافه کرد: معادن موجود حقوق مکتسبه است و قادر به تعطیل آن بدون دلیل نیستیم و باید محیط زیست ورود کند و اگر آلودگی داشت از طریق قانونی تعطیل شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: ۴۰ هکتار اراضی بالای اتوبان در شمال آبیک به پارک علم و فناوری تبدیل می شود و بقیه  گردشگری خواهد شد و در این منطقه به صنایع آلاینده مجوز فعالیت داده نمی شود.

جمالی پور اظهارداشت: ساماندهی پساب های صنعتی بسیار مهم است و باید برای بازچرخانی پساب ها برنامه ریزی کنیم و آن را در صنعت مورد استفاده قرار دهیم.

وی بیان کرد: داشتن مدلی برای اجرای طرح های کشاورزی، زراعت چوب، گردشگری و احیای تالاب از محل پساب های صنعتی از راهکارهای مناسب برای بازچرخانی پساب است.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید واحدهای صنعتی را مکلف کنیم تا برنامه مناسبی برای بازچرخانی آب پساب داشته باشند تا آب و خاک آلوده نشود.

وی اظهارداشت: آب مازاد هم با پیش تصفیه برای زراعت چوب با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و انتخاب نوع کاشت اختصاص یابد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز