مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است/ آبگیری آزمایشی سد نهب

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۰۸:۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۲۹۷۳
دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است/ آبگیری آزمایشی سد نهب
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با اجرای طرح های تعادل بخشی، بستن چاههای غیر مجاز و مدیریت مصرف، دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای حفاظت منابع آب استان قزوین عصر چهارشنبه در استانداری قزوین تشکیل جسله داد.

یدالله ملکی در این جلسه اظهارداشت: با بحرانی شدن شرایط دشت قزوین و افت شدید آبهای زیرزمینی اقدامات شاخصی را در طرح های تعادل بخشی در دستور کار قرار دادیم تا وضعیت کنترل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: انسداد چاههای غیر مجاز، ممانعت از برداشت مازاد از چاه های مجاز، نصب کنتورهای هوشمند و تغذیه آبخوان در دستور کار قرار گرفت.

ملکی اضافه کرد: در شرایطی که افت آبهای زیرزمینی در سالهای گذشته به دو متر هم رسیده بود و نگران دشت قزوین و بی آبی بودیم امروز با اقدامات انجام شده که با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همکاری مردم صورت گرفت شاهد به صفر رسیدن افت آبهای زیرزمینی هستیم و می توانیم اعلام کنیم که دشت قزوین از شرایط بحرانی خارج شده است البته باید صرفه جویی و مدیریت مصرف ادامه یابد.

اب 4321

وی گفت: نصب کنتورهای هوشمند توانسته مدیریت منطقی آب را محقق کند و برخی کشاورزان به این روش عادت ندارند و گاهی اعتراض می کنند که باید با فرهنگ سازی این هماهنگی بیشتر شود.

لایروبی رودخانه ها بی سابقه بوده است

ملکی اضافه کرد: میزان لایروبی رودخانه های استان در یک دو سال اخیر معادل 30 سال گذشته بوده و در این کار همراهی فرمانداران قابل تقدیر است.

وی گفت: افزایش اعتبارات عمرانی از 50 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان از اقدامات ارزشمندی است که با پیگیری مستمر ممکن شده و امیدواریم این اعتبارات را در سال آینده به 500 میلیارد تومان برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: انتقال 330 میلیون مترمکعب از آب سد طالقان، تسریع در تامین آب شرب آبیک و تکمیل سد نهب و بالاخانلو از دیگر اولویت های ما در سال جاری است.

سد نهب آبگیری آزمایشی می شود

ملکی از آغاز آبگیری آزمایشی سد نهب در هفته آینده خبر داد و اظهارداشت: سد نهب در هفته پایانی اسفند ماه با حضور مسئولان ارشد کشوری افتتاح و آبگیری رسمی خواهد شد و از کشاورزان منطقه انتظار داریم با توجه به نصب دریچه های سد و ضرورت قطع آب به مدت یک ماه تا زمان آبگیری کامل سد همراهی لازم را با همکاران ما داشته باشند.

وی بیان کرد: از مجموع 17.5 کیلومتر خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک تاکنون 8 کیلومتر اجرا شده که 4 کیلومتر در منطقه نظامی بوده و یک کیلومتر آن در داخل پادگان ارتش باقی مانده که نیازمند موافقت مسئولان نظامی در ادامه کار است.

انتقال اب

ملکی اظهارداشت: خرید لوله های خط انتقال بیش از 157 میلیارد تومان هزینه دارد که 120 میلیارد تومان از لوله ها خریداری شده و در کارخانه فولاد در حال تولید است.

وی اضافه کرد: این طرح 4500 تن لوله فولادی برای انتقال نیاز دارد که 1500 تن آن تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص ضرورت اجرای طرح ساماندهی پساب صنعتی در شهرک های صنعتی و اختصاص آن به صنعت و مدیریت منابع آبی هم مطالبی بیان کرد..

در ادامه گزارشی از وضعیت سد نهب برای افتتاح در اسفند ماه توسط مجری طرح داده شد.

 هماهنگی برای افتتاح سد نهب در هفته چهارم اسفند و مدیریت پسآب های خانگی و صنعتی از محورهای دیگر مطرح شده در این جلسه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز