معاون آزادراه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:

۷۰ درصد اعتبارات ساخت آزاد غدیر توسط قرارگاه خاتم تامین شده است

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۱۰:۳۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۳۰۲۴
۷۰ درصد اعتبارات ساخت آزاد غدیر توسط قرارگاه خاتم تامین شده است
معاون آزاد راه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: 70 درصد اعتبارات 3400 میلیارد تومانی ساخت آزاد راه غدیر توسط قرارگاه خاتم تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بابک لارتی معاون آزادراههای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مراسم افتتاح آزاد راه غدیر اظهار کرد: در روزی مبارک این طرح عظیم در میانه جنگی‌تمام عیار اقتصادی در کوتاهترین زمان ممکن افتتاح شد که توان مهندسی کشور را نشان می دهد.

وی افزود: طراحی و ساخت کامل این پروژه ملی و نیز تامین70 درصد هزینه را قرارگاه سازندگی خاتم انجام داده و با کمک بخش خصوصی آن را اجرا کرده است.

لارتی تصریح کرد: کاهش ترافیک استانهای تهران و البرز و تکمیل کریدور شمال و غرب و ارتقای جایگاه کشور در شبکه ارتباطی منطقه، ایحاد مسیری ایمن برای فعالیت های اقتصادی استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان از دیگر مزیت های این پروژه مهم است.

لارتی یادآور شد: قرارگاه در این طرح 4 موسسه و شرکت و 30 پیمانکار را بکار گرفت و آن را در مدت 4 سال افتتاح کرد.

Screenshot 2021-02-25 112140

وی بیان کرد: در اجرای این طرح 2 هزار نفر تلاش کردند و بیش از یک هزار دستگاه تجهیزات راهسازی به کار گرفته شد.

لارتی گفت: یکپارجه سازی پروژه و کارهای نرم افزاری از کارهای انجام شده در پروژه است و با افتتاح آن که در مسیر جاده ابریشم قرار داد می توان امیدوار بود که شاخص ترانزیت کشور در منطقه ارتقا پیدا کند.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح ملی بیش از 41 میلیون مترمکعب خاک برداری و خاک ریزی، حدود 704 هزار متر مکعب بتن ریزی، دو میلیون و 700 هزار تن آسفالت ریزی و 280 کیلومتر حفاظ بتنی اجرا و نصب شده است. 

معاون آزاد راه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: این آزاد راه دارای دو باند 6 خطه با عرض 37 متر است و در آن 23 دستگاه پل اصلی، 675 دستگاه آبرو و زیرگذر و دو تونل به طول 435 متر در زیر آزاد راه کرج - قزوین احداث شده است.

جاده 3

وی افزود: ساخت این آزاد راه 3400 میلیارد تومان هزینه داشته که70 درصد آن را قرارگاه و 30 درصد را دولت تامین کرده است.

لارتی تصریح کرد: ارزش امروز آزاد راه غدیر بالغ بر 7هزار میلیارد تومان است و با افتتاح آن زمینه جابجایی 30  میلیون مسافر و 32 میلیون تن بار مهیا شده و در سالهای ابتدایی 25 هزار میلیارد تومان سود آوری خواهیم داشت.

.

 

نظر شما