عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

قزوین می تواند به قطب صنعت قطعه سازی خودرو تبدیل شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۰:۰۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۴۲۳۳
قزوین می تواند به قطب صنعت قطعه سازی خودرو تبدیل شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود واحدهای بزرگ قطعه سازی در استان مانند نیرو محرکه در صورت موافقت وزیر این استان می تواند به قطب صنعت قطعه سازی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوینَ؛ نشست فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شنبه شب با حضور رزم حسینی وزیر صمت، جمالی پور استاندار، اکبری رئیس کمیسیون صنایع، رسولیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان و روح الله عباسپور، رجب رحمانی، فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، افضلی رئیس سازمان صمت استان و فعالان و مدیران صنعتی بخش خصوصی در استانداری برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: امروز استان قزوین مثل همیشه  و بهتر از گذشته می تواند محل حضور سرمایه گذاران باشد و وزیر صمت در سفر یک روزه با بخشی از این توانمندی ها آشنا شدند که می توانند از این ظرفیت برای انتقال برخی صنایع مهم تهران استفاده کنند.

وی بیان کرد: تعامل نمایندگان با یکدیگر و مدیران دستگاههای اجرایی استان بسیار خوب است و بسرعت به امور صنعتگران و سرمایه گذاران رسیدگی می کنیم و این امتیاز برای هر سرمایه گذاری می تواند ارزشمند باشد.

دذرزیبل

شهرک قطعه سازی در قزوین راه اندازی شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود قطعه سازان بزرگی چون نیرو محرکه که امروز گیربکس شش سرعته را وارد بازار کردند ما قادریم به شهرک قطعه سازی کشور تبدیل شویم و از وزیر محترم انتظار داریم این درخواست پیگیری شود.

وی اضافه کرد: قزوین می تواند قطب قطعه سازی کشور شود و به تولید، اقتصاد و اشتغال کمک کند و ما آمادگی داریم همراهی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

سیاهکلی از وزیر صمت خواست با افزایش 300 هکتار به شهرک صنعتی کاسپین موافقت کند تا بتوان با تامین زیرساخت های لازم به  متقاضیان جدید پاسخ گفت.

وی اظهارداشت: متاسفانخه در اجرای اصل 44 خوب عمل نکردیم و عده ای با رانت توانستند واحدها را با کمترین سرمایه خریداری کنند و آنها را به تعطیلی بکشانند که کنتور سازی و تولی پرس از جمله آنهاست.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: فعالیت های اقتصادی باید به بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شود تا کارها شتاب گیرد و تولید و اقتصاد شکوفا شود.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات مسئولان دولتی درک درستی از صادرات و واردات ندارند و با یک دستورالعمل همه چیز را بهم می ریزند که این روند باید اصلاح شود.

ثثثثثثثثثثثث

سیاهکلی بیان کرد: به نظر می رسد دولت در مسیر تولید جای اشتباهی نشسته و در ابتدای حضور یک سرمایه گذار همه طلب خود را می گیرد و در زمان تولید اگر سرمایه گذار دچار منشکل شود برایش فرقی ندارد و احساس مسئولیت نمی کند چون هزینه های خود را گرفته در حالی که باید این جایگاه تغییر کند و دولت پس از تولید و از سود کارخانه مطالبات خود را بگیرد تا هم توان مالی کارآفرین حفظ شود و هم در صورت بروز مشکل برای منافع خود وارد میدان شود.

سیاهکلی از رویکرد وزیر صمت تشکر کرد و گفت: کمیسیون صنایع از نگاه وزیر راضی است و به تصمیمات کارشناسی ایشان که دنبال حل مشکلات است احترام می گذارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز