وزیر صمت:

رانت خواری و امضای طلایی حذف می شود/ ۹۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانگی در اختیار ۱۰ درصد افراد

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۲۳:۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۴۲۳۶
رانت خواری و امضای طلایی حذف می شود/ ۹۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانگی در اختیار ۱۰ درصد افراد
وزیر صمت گفت: تسهیلات 98 هزار میلیارد تومانی در اختیار 10 درصد جامعه بوده و ما حذف امضای طلایی و مبارزه با رانت خواری را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوینَ؛ نشست فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شنبه شب با حضور رزم حسینی وزیر صمت، جمالی پور استاندار، اکبری رئیس کمیسیون صنایع، رسولیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان و روح الله عباسپور، رجب رحمانی، فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و افضلی رئیس سازمان صمت استان، فعالان و مدیران صنعتی بخش خصوصی در استانداری برگزار شد.

غلامرضا رزم حسینی در ستاد تسهیل استان قزوین اظهارداشت: سیاست ما در وزارتخانه روان سازی صادرات و واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی است و در این مسیر محدودیت های بانکی را نمی پذیریم و تلاش می کنیم این رویکرد بتدریج انجام شود. 

وی افزود: سیاست دیگر ما در وزارتخانه مبارزه با رانت خواری و حذف امضای طلایی و فروش مجوزهاست.

دذرزیبل

رزم حسینی بیان کرد: متاسفانه برخی افراد هم رسانه و هم ابزار لازم را دارند و مبارزه با جریانی که راحت ویژه خواری کرده بسیارسخت است اما آن را با جدیت دنبال می کنیم.

با واردات بی رویه مخالفیم/ سیاست درهای باز نداریم

وزیر صمت اظهارداشت: اگر تحریم ها برطرف شود سیاست درهای باز نداریم بلکه محور تولید را دنبال خواهیم کرد البته انحصار هم نخواهیم داشت و امکان رقابت سالم را ایجاد می کنیم. 

وی گفت: در سفر به استان قزوین بدون اغراق جهش تولبید را مشاهده کردیم زیرا در همین استان در سالهای گذشته واحدهای تعصیل شده زیادی وجود داشت که امروز به چرخه تولید بازگشته اند و این روند در سایر نقاط کشور هم دیده می شود.

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از شاخصه های کارآفرینی و رونق کسب و کار تعداد جوازهای تاسیس است که شاهد افزایش 39 درصدی و جواز بهره برداری تا 10 درصد هستیم. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر 1365 واحد تعطیل شده و راکد با اقدامات انجام شده به چرخه تولید بازگشته اند که استان قزوین هم در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

لتنخجچچ

رزم حسینی تصریح کرد: امروزجهش تولید درکشور اتفاق افتاده البته هر جا مدیریت دولتی بوده مشکل داریم لذا باور داریم کشور باید توسط بخش خصوصی توانمند اداره شود.

وی اظهارداشت: چالش دهه پنجم انقلاب فقط اقتصادی است و رفع آن با توانمند کردن مردم، ایجاد اشتغال و رونق تولید ممکن می شود.

کشور توسط ثروتمندان ساخته می شود

رزم حسینی با انتقاد از دیدگاهی که در یک دوران از سرمایه دار به عنوان زالو صفت یاد می کردند گفت: آنچه به عنوان وقف از گذشته باقی مانده بدست ثروتمندان و افراد متمولی بوده که روحیه خیرخواهانه داشتند و بسیاری از آنها بازاریان و اصناف بودند لذا امروز هم شما صنعتگران و کارآفرینان باید با سرمایه های خود این کشور را بسازید و در اشتغال و کارآفرینی سهیم باشید.

وی بیان کرد: استاندار قزوین باید برای افرادی که هزاران میلیارد تومان سرمایه را در تولید بکار گرفته اند احترام قائل باشد و برای آنها وقت بگذارد زیرا اگر قرار است به توسعه برسیم توسط این افراد است. 

لتنخجچچ

احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی

رزم حسینی اضافه کرد: یکی از برنامه ها ما احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی است که این کار با کمک مدیران واحدهای تولیدی محقق می شود.  

وی بیان کرد: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و پیاده سازی اقتصاد مردمی و درون زا و به منظور دستیابی به توسعه متوازن منطقه ای و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش مردمی و غیر دولتی و احیای مسئولیت اجتماعی شرکت های تابعه وزارت صنعت معدن و تجارت، تفاهم نامه ای بین وزارت صمت، استانداری و صنعتگران منعقد می شود که به کسب و کار در روستاها منجر خواهد شد.

رزم حسینی گفت: امروز جوان ما در روستا به شغل نیاز دارد تا مهاجرت نکند و کارآفرینان ما قادرند به کسب و کار روستا کمک‌ کنند زیرا هم تجربه و هم سرمایه دارند و با آموزش و انتقال تجربیات خود می توانند به کاهش بیکاری در جامعه روستایی کمک کنند.

وی اظهارداشت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، دستگاه قضایی هم به موفقیت در کار کمک می کند و در استان قزوین این طرح در روستاهای سه شهرستان کلید خواهد خورد.

ثثثثثثثثثثثث

وزیر صمت یادآورشد:شعار ملی ما«لا معاش له،لا معاد له» است ودر جامعه اسلامی همه باید از رفاه خوبی برخوردار باشند و اگر به تولید و اشتغال کمک کنیم سرمایه ها به سمت دلار، سکه و خانه نخواهد رفت.

رزم حسینی گفت: چرا باید ۹۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک ها در اختیار فقط ۱۰ درصد جامعه باشد و سهم صنایع کوچک از این تسهیلات که ۷۵ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرده اند ۶ درصد باشد. 

وی اضافه کرد: استان قزوین هم  موقعیت جغرافیایی ممتازی دارد و به دلیل نزدیکی به تهران به یک استان کارآفرین و سرمایه پذیر در صنعت، معدن، تجارت، خدمات و گردشگری تبدیل شده است.

وزیر صمت بیان کرد: بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی در استان فعال است و رمز موفقیت در کارها همدلی و هم زبانی است و شما با برنامه ریزی می توانید بیکاری را به 5 درصد کاهش دهید.

2233

در ادامه تفاهم نامه احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی با صاحبان 4 واحد تولیدی صنعت پلاست آبیار، آرین فولاد بویین زهرا، نیرو محرکه و بهمن دیزل قزوین برای ایجاد اشتغال روستایی امضا شد.

 

 

نظر شما