مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

ایجاد کسب و کار در روستاها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۹:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۴۳۴۲
ایجاد کسب و کار در روستاها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با کمک بنگاههای اقتصادی و ایجاد کسب و کار و اشتغال در روستاها و مناطق محرونم می توانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی رسولیان در نشست فعالان اقتصادی که شنبه شب با حضور وزیر صمت در استانداری برگزار شد اظهارداشت: احیای مسئولیت های اجتماعی که از مطالبات مردم و مجلس است در اولویت برنامه ها قرار دارد و باور داریم به جای این که بنگاههای اقتصادی دنبال ساخت جاده و مدرسه و کار عمرانی باشند بهتر است بدنبال توانمند کردن مردم نیازمند باشند و برای مناطق محروم اشتغال ایجاد کنند.

وی افزود: آنچه در قلعه گنج اتفاق افتاده یک الگوی عملی در توانمندسازی مردم روستاست به طوری که رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان جبهه فرهنگی انقلاب فرمودند: مسئولان کشور بروند آنجا (قلعه گنج) را ببینند چه اتفاقی  افتاده است که در بقیه شهرستان ها نیز می تواند پیاده شود.

لتنخجچچ

رسولیان گفت: فعالیتی که در این منطقه انجام شده الگویی برای اقتصاد مقاومتی است به طوری که صندوقی با پول خودشان به همان مبلغ اندک مردم محروم ایجاد شده و کارهای خوبی صورت گرفته و  حل مشکلات به دست مردم اتفاق افتاده و مردم وقتی کار و صداقت دیدند به میدان می آیند.

وی گفت: احیای مسئولیت اجتماعی شرکت ها در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و پیاده شدن اقتصاد مردمی درون زا به منظور دستیابی به توسعه متوازن منطقه ای و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش مردمی و غیر دولتی و احیای مسئولیت اجتماعی شرکت های تابعه وزارت صمت است و ما با امضای تفاهم نامه بین وزارت صمت، استانداری ها و بنگاههای اقتصادی با مشارکت مردم برای توانمندسازی اقدام می کنیم.

رسولیان بیان کرد: این کار تحقق بخشی به رویکرد دولت جهت دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وطبیعی منطقه است که باید با تکیه بر قابلیت ها و تواتمندیهای بومی و در راستای مردمی کردن اقتصاد منطقه و ارتقای تاب آوری جامعه محلی اجرا شود.

رسولیان افزود: توانمند سازی روستاییان با استفاده از ظرفیت های بومی و ارائه خدمات آموزشی و مهارتی و ایجاد  تشکل های مردم نهاد و اولویت دادن رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی مردم روستاها با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی محرومان برای خوداتکایی صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآورشد: جلب مشارکت های مردمی و توانمند سازی  جوامع محلی به منظور معیشت پایدار و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مشارکت اقتصادی و انجام امور مشاوره ای به مسئولان محلی و استانی در راستای اهداف تفاهم نامه تعریف شده است.

وی گفت: در استان قزوین اگر هر سه بنگاه اقتصادی بتوانند دو روستا را توانمند کنند قادریم با ظرفیت 65 هزار واحد صنعتی کارهای بزرگی را محقق کنیم.

2233

رسولیان تصریح کرد: الگویی که در قلعه گنج رخ داد موجب کاهش بیکاری از 23 درصد به 5 درصد شد و استفاده از مثلث همراهی امام جمعه، استاندار، دستگاه قضایی به موفقیت کار کمک کرده است.

وی گفت: این طرح در 5 استان کشور اجرا شده و قزوین هم با وجود خیرین کارآفرین می تواند آن را بخوبی عملیاتی کرده و به کسب و کار روستاها کمک کند.

در این مراسم تفاهم نامه اجرای احیای مسئولیت های اجتماعی بنگاههای اقتصادی با کمک شرکت صنعت آبیار پلاست به عنوان معین شهرستان آبیک، شرکت بهمن دیزل و نیرو محرکه در شهرستان البرز و آریان فولاد در شهرستان بویین زهرا امضا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز