مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

هنرستان هنرهای زیبا سال آینده در قزوین راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۲۰:۴۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۴۸۰۶
هنرستان هنرهای زیبا سال آینده در قزوین راه اندازی می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در سال آینده زمینه پذیرش هنرجو در استان قزوین فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در جلسه شورای آموزش و پرورش که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه این شورا جلسات خود را به طور منظم برگزار کرده و در 9 جلسه تعداد 55 مصوبه داشتیم که32 مورد اجرایی شده، 13 مصوبه در حال پیگیری و 10مورد هم اجرا نشده است.

وی بیان کرد: پیگیر اجرای مصوبات بر زمین مانده ایم و با همکاری سایر نهادها و دستگاهها امیدواریم همه مصوبات را عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: دراجرای مصوبات شورا همه دستگاهها همکاری کردند اما تعامل و همکاری برخی مانند شهرداری، سازمان فرهنگی ورزشی، کمیته امداد، مرکز ارتباطات و امور زیرساخت، ثبت اسناد و فرمانداران بیشتر بوده است.

2333

5504 دانش آموز بدون گوشی هوشمند

اصغری افزود: در سال گذشته 23 هزار نفر از دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند و ابزار مناسب برای استفاده از شبکه شاد بودند که با همکاری خیرین، کمیته امداد، استانداری و اعتبارات وزارتخانه توانستیم بیش از 18 هزار گوشی تهیه کنیم.

وی افزود: در هفته های گذشته 350 تبلت دیگر برای دانش آموزان نیازمند توسط کمیته امداد خریداری شد و در حال حاضر 5 هزار و 504 دانش آموز فاقد گوشی هوشمند هستند که با اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان امیدواریم در ماههای آینده این کمبود را برطرف کنیم.

راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در سال آینده

اصغری در ادامه بیان کرد: یکی از مصوبات شورا راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در استان بود که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: موضوع توسعه متوازن آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش از دیگر برنامه هایی است که در اولویت قرار دارد و خوشبختانه در جذب دانش آموز در این رشته ها پیشگام هستیم و توانسته ایم در هنرستانها 36 درصد و رشته های کار دانش 42 درصد جذب دانش آموز داشته باشیم.

1222

تجاری سازی ایده های دانش آموزی در اولویت است

اصغری اظهارداشت: یکی دیگر از اولویت های ما کمک به تجاری سازی ایده های دانش آموزی است و در این زمینه با بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری تفاهم شده است که آثار آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارتقای موقعیت استان در کنکور از دیگر اولویتهاست که آن را با جدیت دنبال می کنیم.

اصغری یادآورشد: برای تامین منابع مالی در اجرای طرح های علمی و تحقیقی مقرر شده تا ۳ هزار مترمربع فضای آموزشی که ظرفیت تجاری سازی دارد با تغییر کاربری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد که این کار درآمد پایداری برای ما ایجاد خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: در رفع مشکلات اردوگاه دانش آموزی شهید رجایی قرار بود برای اداره آن به صورت هیئت امنایی تصمیم گیری شود که پذیرفته نشد.

اصعری گفت: یکی از دستاوردهای اقتصادی این بود که بخشی از فضای اردوگاه تغییر کاربری داده شود که ۶ هکتار تغییر کاربری خواهیم داد تا بخشی از مشکلات مالی را حل کنیم. 

وی اظهارداشت: با توجه به ضرورت آشنایی با فرهنگ ایثار قرار شد موزه ای در یانس آباد ساخته شود که مقدمات ساخت موزه دایمی دفاع مقدس مهیا می شود.

13

اصغری بیان کرد: توجه به سلامت روان دانش آموزان در ایام کرونا، پیگیری اجرای پرسش مهر با کمک فرمانداران، انسداد مبادی بیسوادی و تدوین سند چشم انداز آموزش و پرورش از دیگر مسائلی است که با جدیت دنبال شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: فروش املاک مازاد هم در دستور کار است که در این زمینه 8 ملک شناسایی شده و برای مدارس درحال ساخت هم 40 مترمربع فضای تجاری پیش بینی شده تا منبع درآمد پایدار برای مدرسه داشته باشد.

وی افزود: در 18 مدرسه هیچ کلاسی تشکیل نشده که لازم است با تشکیل کلاس کمبودهای آموزشی جبران شود.

اصغری افزود: همچنین با تولید محتوای آموزشی برای پخش درشبکه مجازی و صدا و سیما و اختصاص سه دقیقه از تدریس معلمان به موضوع کرونا برای فرهنگ سازی در رعایت پروتکل ها اقدام شده است.

در این جلسه در خصوص انسداد مبادی بیسوادی و اقدام برای ریشه کنی بیسوادی گزارشی ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز