مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

جشن نیکوکاری با برپایی ۲۴۷۰ پایگاه در قزوین برگزار می شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۲:۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۵۱۲۸
جشن نیکوکاری با برپایی ۲۴۷۰ پایگاه در قزوین برگزار می شود
مدیرکل کمیته امداد استان قوین گفت: جشن نیکوکاری امسال با برپایی 2470 پایگاه ثابت و سیار در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهرعلی حق گویان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در خصوص برنامه های جشن نیکوکاری امسال به سوالات فعالان رسانه پاسخ گفت.

حق گویان اظهارداشت: جشن نیکوکاری با شعار «عید برای همه» با نواخته شدن زنگ نیکوکاری در روز چهارشنبه در دبیرستان آلومتک آغاز می شود و روز ۵ شنبه پایگاههای ثابت و سیار برپا خواهد شد. 

برپایی 2470 پایگاه ثابت و سیار نیکوکاری در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در جشن نیکوکاری امسال2470 پایگاه امداد سیار و ثابت در ادارات، بیمارستانها، مراکز درمانی، کارخانجات، مصلی های نماز جمعه، مراکز نیکوکاری، مدارس، دانشگاهها، مساجد و پایگاه های بسیج برپا خواهد شد و کمک های مردمی جمع آوری می شود.

امدداد 3

وی افزود: همچنین واریز وجوه نقدی در 17 اداره کمیته امداد هم صورت می گیرد و نیکوکاران می توانند وجوه نقدی را از طریق کارت شماره 6037991899960201 و یا کد مهربانی # 028 *8877* واریز کنند. 

حق گویان یادآورشد: با هماهنگی آموزش و پرورش مقرر شده جمع آوری کمک ها از طریق شبکه شاد هم صورت گیرد و درصددیم بلافاصله با همکاری خیرین در کوتاهترین زمان این کمک ها میان نیازمندان توزیع شود.

وی افزود: در سال گذشته در جشن نیکوکاری 6 میلیارد و 700 میلیون تومان جمع آوری شد و امسال پیش بینی می کنیم با کمک خیرین کمک های مردمی از 9 میلیارد تومان فراتر رود.

حق گویان گفت: طرح عید تا شهادت امام علی(ع) از 13 رجب روز ولادت تا ۲۱ رمضان روز شهادت امیر مومنان برای جلب حمایت خیرین و پوشش بیشتر ایتام صورت می گیرد تا بتوانیم حمایت بهتری از این افراد انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در استان تعداد  ۴۸۹۷ یتیم تحت پوشش داریم که بیش از 29 هزار حامی به آنها کمک می کنند و امیدواریم با اجرای طرح «از ولادت تا شهادت» تعداد حامیان به ۴۰ هزار نفر برسد.

تامین مسکن برای 1850 مددجو

حق گویان تامین مسکن را از دیگر نیازهای مددجویان دانست و یادآورشد: مهمترین دغدغه ما و مدددجویان تامین مسکن برای افراد نیازمند است که تاکنون تعمیرات، بازسازی  احداث و خرید 1850 واحد مسکونی مددجویان را انجام داده ایم.

وی گفت: در دو هفته گذشته با حضور رئیس کمیته امداد کشور 377 واحد مسکن مهر برای واگذاری کلید خورد که 320 واحد افتتاح و واگذار شد و بقیه تا نیمه دوم سال تحویل می شود.

حق گویان بیان کرد: در استان قزوین 1800 مستاجر داریم که برخی تک نفره هستند که اجاره آن را پرداخت می کنیم  و قریب به 725 نفر در روستاها به بنیاد مسکن معرفی شدند که پرونده 250 نفر برای دریافت وام به بانک عامل ارجاع شده است.

کمیته امداد

700 دانش آموز نیازمند در استان قزوین فاقد گوشی هوشمند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارداشت: برای تامین تجهیزات هوشمند برای دان آموزان تحت پوشش کمیته امداد برای خرید تبلت و گوشی هوشمند با کمک خیرین و اعتبارات این نهاد اقدام کرده ایم که در یک نوبت 350 تبلت در اختیار دانش آموزان مددجو قرار گرفت.

وی افزود: در استان قزوین 700 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد فاقد گوشی هوشمند هستند که با اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و مشارکت خیرین امیدواریم در ماههای آینده این نیاز را تامین کنیم.

حق گویان یادآورشد: خرید هر گوشی سه میلیون تومان هزینه دارد و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای خرید گوشی و قریب یک میلیارد تومان برای تامین نیازهای ضروری عید پرداخت می شود.

 

نظر شما