مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین:

طرح کاداستر در ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین اجرا شده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۳:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۵۸۲۱
طرح کاداستر در ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین اجرا شده است
مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: طرح کاداستر در 330 هزار هکتار از اراضی ملی در محدوده 400 روستا اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محسن قاسم زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران که در محل اداره منابع طبیعی استان برگزار شد اظهارداشت: منابع طبیعی متعلق به آحاد جامعه است و با اقدامات انجام شده توسط همکاران تلاش می کنیم حافظ منابع طبیعی باشیم.

اجرای طرح کاداستر در ۴۰۰ روستا

وی بیان کرد: برای رفع اختلافات مردم و دولت با اجرای طرح کاداستر نسبت به تثبیت حق مالکیت مردم و دولت اقدام شده که دراین راستا ۳۳۰ هزار هکتار اراضی تثبیت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر در۴۰۰ روستا به مساحت ۳۳۰ هزار هکتار انجام شده و برای ۲۷۰ هزار هکتار اراضی هم اسناد تک برگی بنام دولت صادر شده است. 

کاداستر

قاسم زاده اظهارداشت: حدود ۸۰ درصد اسناد منابع طبیعی استان به صورت دفترچه ای بود که با تدوین قانون جامع حد نگاری با صدور اسناد تک برگی از منابع ملی صیانت شده و با این کار پاسخگویی به استعلام ها نیز به 24 ساعت کاهش یافته است.

وی گفت: اسناد مالکیت بیش از 437 هزار و 500 هکتار از اراضی ملی انجام شده و تا پایان امسال 90 درصد نقشه اراضی ملی به صورت کاداستر انجام خواهد شد.

توزیع 200 هزار اصله نهال

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین یادآورشد: امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی بیش از 200 هزار اصله نهال رایگان در میان شهروندان توزیع خواهد شد تا شاهد توسعه فضای سبز در استان باشیم.

منابع طبیعی1

زراعت چوب در 60 هکتار از اراضی استان

وی گفت: عملیات زراعت چوب در سطح 60 هکتار از اراضی ملی با بوته صنوبر در شهرهای آوج و تاکستان انجام شده و طرح مرتعداری چند منظوره نیز در 33 هزار هکتار از اراضی در حال تهیه و تدوین است که 13 هزار و 500  هکتار به بهره برداران واگذار شده است.

قاسم زاده بیان کرد: کشت گیاهان دارویی از دیگر اقدامات مهمی است که مورد توجه قرار گرفته و امسال 301 هکتار گونه گیاه دارویی از جمله آویشن، کاکوتی، گل ختمی، باریچه، کما، خارشتر کشت شده است.

زراعت چوب

وی تصریح کرد: از 13 تا 18 اسفند ماه برنامه های مختلفی به مناسبت هفته منابع طبیعی پیش بینی شده که نهال کاری در جاده تاکستان، بویین زهرا و قزوین، بازدید خبرنگاران از طرح های آبخیزداری، دیدار با امام جمعه، غرس نهال در منزل شهید از مهمترین آنهاست. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز