استاندار قزوین:

طولانی شدن فرآیند تولید و سرمایه گذاری آفت رونق اقتصاد است

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۱:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۴۶۸۳۴
طولانی شدن فرآیند تولید و سرمایه گذاری آفت رونق اقتصاد است
استاندار قزوین گفت: طولانی شدن زمان استعلام و فرآیند تولید و سرمایه گذاری مهمترین آفت در رونق اقتصاد است که باید آن را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای کفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز ۵ شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: رویکرد ما روان سازی امور بر اساس قانون با استفاده از نظر کارشناسان بخش خصوصی است.

استاندار گفت: در این شرایط سخت  همه با اعتقاد و باور در تولید کار می کنند و هماهنگی دستگاههای دولتی و بخش خصوصی نسبت به استانهای دیگر بسیارخوب است.

وی افزود: این درک امروز ایجاد شده که در خدمت همدیگر و کشور باشیم تا خسارت و هزینه ها کمتر شده و مردم از خدمات دولت بهره مندشوند که سال آینده با رویکرد بهتر آغاز خواهد شد و با کاهش تصدی گری و رفع موانع تولید در مسیر جهش تولید گام برداریم.

جمالی پور گفت:امروز در کنار نیروی انسانی،زمان هم تاثیرگذار است و باید کارها را روان و تسریع کنیم تا درفرآیندها دچار چالش نشویم.

image_2021_3_4-9_27_5_894_hAX

وی افزود: طولانی شدن فرآیند تولید و سرمایه گذاری آفت رونق اقتصاد و توسعه است و ما باید در سال آینده این موانع را در استان با جدیت برطرف کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: باید نگاه و رویکردهای بخش دولتی هم اصلاح شود و هر سال با آسیب شناسی و رفع نقاط ضعف و قوت مسیر روبه پیشرفتی را مهیا کنیم.

وی افزود: توسعه با شعار عملی نمی شود بلکه با اعتقاد، باور و عزم جدی و عملی و تغییر رویکردها شکل می گیرد و ما برای رسیدن به توسعه پایدار باید روشهای اشتباه گذشته را اصلاح کنیم.

استاندار قزوین اظهار داشت: هنوز افکار توسعه ای نداریم و باید به انسان که در فرآیند توسعه ارزش اصلی دارد اهمیت دهیم و ریوکردهای خود را اصلاح کنیم. 

اتخاذ سیاست هماهنگ در صادرات و واردات به اقتصاد کمک می کند

استاندار قزوین در ادامه گفت: داشتن سیاست های هماهنگ در واردات و صادرات ضمن کمک به روان سازی امور و کاهش هزینه های سربار به رونق تجارت و اقتصاد هم منجر می شود.

جمالی پور در خصوص محدود شدن اعطای تسهیلات ارزی به کسب و کارهای اشباع شده گفت: تخصیص منابع ما محدود است و اعامل برخی دستورالعمل ها مدیریت منابع است وقتی محصولی به حالت اشباع می رسد دادن تسهیلات دوباره به آن مشکل ساز می شود. 

وی تصریح کرد: وقتی تولید جدیدی باشد تسهیلات داده می شود اما وقتی هر کشوری در شرایط بحران قرار می گیرد مدیریت می کند و من این نامه و ابلاغیه را مانع تولید نمی دانم زیرا اگر بدون محدویت منابع را توزیع کنیم دچار چالش می شویم و ازدحام سرمایه گذاری موجب آسیب می شود و این تصمیم دولت محدود کننده و مغایر منافع تولیدکننده نیست.

جمالی پور بیان کرد: در صورت عادی شدن شرایط این محدودیت برطرف می شود و این رفتار برای کنترل منابع ضروری است زیرا در یک مقطع با تولید اشباع شده سیمان مواجه بودیم و فروش کمی داشتیم و فروشنده و تولیدکننده در حال آسیب بود. لذا این ابلاغیه را مانع تولید و سرمایه گذاری نمی دانم. 

image_2021_3_4-9_27_10_964_Hfb

وی گلت: امروز که اختصاص ارز برای مشاغل اشباع شده ممنوع است.محدودیتی برای تکنولوژی جدید نیست. 

سیاست صادرات و واردات هماهنگ نیست

استاندار قزوین یادآورشد:متاسفانه هنوز نتوانستیم سیاست واردات و صادرات را در کشور هماهنگ کنیم و جاهایی به مشکل می خوریم که امیدواریم با احیای وزارت بازرگانی و ادغام گمرک در ان یکپارچه سازی لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: برای روان سازی امور لازم است سیاست ها و ضوابط در بانک های خصوصی و دولتی یکسان باشد و داشتن شورای هماهنگی جداگانه مفهومی ندارد و همه بانک های خصوصی و دولتی به عضویت شورا درآیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز