معاون حمایت سلامت کمیته امداد استان قزوین:

توزیع جهیزیه میان جوانان نیازمند از طریق سامانه موجب نظم دهی در کارها می شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۳:۲۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۶۹۸۸
توزیع جهیزیه میان جوانان نیازمند از طریق سامانه موجب نظم دهی در کارها می شود
معاون حمایت سلامت کمیته امداد استان قزوین گفت: توزیع جهیزیه با ثبت کد ملی در سامانه هوشمند موجب ساماندهی در کارها و توزیع عادلانه کمک های خیرین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ گروه کاری ازدواج و خانواده و پویش ازدواج جوانان با محور خیرین روز پنجشنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، خیرین و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با امور جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد.

محمد سیاری در این جلسه گفت: توجه به مشکلات نیازمندان در کمیته امداد مورد توجه جدی است و در کنار تامین مستمری، مسکن، اشتغال و تحصیل به امور ازدواج زوج های تحت پوشش هم توجه داریم.

وی گفت: در سال جاری 613 سری جهیزیه به ارزیش 35 میلیارد ریال تهیه شده و در اختیار زوج های مددجوی تحت پوشش قرار گرفته است.

جلسه 21

معاون حمایت سلامت کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: امسال 230 نفر از مددجویان در نوبیت دریافت جهیزیه هستند که متاسفانه اعتبار آن تامین نشده و تلاش می کنیم جهیزیه 100 نفر با تامین اعتبار از سوی تهران تهیه شود.

سیاری بیان کرد: کمک خیرین در تامین نیازهای مددجویان بسیار موثر بوده و با کمک نیکوکاران 180 سری جهیزیه را تامین کرده ایم.

وی نداشتن سیستم منسجم در شناسایی و تامین نیاز جهیزیه نوعروسان را از چالش های این حوزه دانست و اظهار داشت: باید توزیع جهیزیه با ثبت کد ملی افراد در یک سامانه مشخص صورت گیرید تا از موازی کار و نیز ضایع شدن حق دیگر نیازمندان پیشگیری شود.

سیاری گفت: در ثبت نام زوج های جوان نیازمند و نوع حمایت های صورت گرفته و نیز توزیع جهیزیه به روش مدون و متمرکزی نیازداریم تا کارها از نظم و سامان بهتری برخوردار شود

 

نظر شما