استاندار قزوین:

هیچ برنامه ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی نداریم/ افزایش حضور مردم در بازار نگران کننده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۲۰:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۰۲۳
هیچ برنامه ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی نداریم/ افزایش حضور مردم در بازار نگران کننده است
استاندار قزوین گفت: هیچ برنامه ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان نداریم و محدودیت و نظارتها در روزهای پایانی سال را بیشتر می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد کرونای استان که عصر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: علیرغم مشاهده اولین ویروس انگلیسی در شهرستان آبیک  خوشبختانه مدیریت و مجموعه دانشگاه و فرمانداری آبیک بسیار موفق عمل کردند و اجازه ندادند انتشار آن ما را وارد یک بحران دیگر کند.

وی افزود:هر چند درمجموع و مقایسه با استانهای دیگر شرایط خوبی داریم اما ویژگی ویروس پیچیده و ناپایدار است و همیشه باید نگران باشیم چون ویروس زمان و مکان و فرد نمی شناسد و  هر چقدر مردم همراهی بیشتری داشته باشند مدیریت آن آسانتر خواهد بود.

استاندار قزوین یادآورشد: از مردم انتظار داریم با توجه به گزارش هایی که در وضعیت ابتلا داریم از حضور در مراکز پر جمعیت و شلوغ خودداری کرده و زدن ماسک و رعایت پروتکل ها را جدی تر بگیرند.

زنان و کارگران بیشترین مبتلایان 

جمالی پور یادآورشد: بیشترین آمارهای مبتلا شده مربوط به زنان خانه دار است که نشان می دهد حضور این گروه در بازار بیشتر شده و ما باید این وضعیت را مدیریت و کنترل کنیم.

کرونا 3

استاندار قزوین تصریح کرد: دکتر نامدار و همکارانشان در دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت و کنترل مرگ و میر در استان موفق عمل کردند که جای تقدیر دارد و قرارگاه شهید سلیمانی هم خوب کار کرده و نتایج خوبی گرفته ایم و روند کاهشی باید تداوم یابد.

وی گفت: باید اذعان کرد هرجا همکاری مردم بالا رفته و مدیران در صحنه بوده و بموقع عمل کرده اند با شرایط متعادلی روبرو بوده ایم و در روزهای پایانی سال هم باید ضمن افزایش نظارتها از مردم بخواهیم به سفر نروند و خطر ویروس را جدی بگیرند.

جمالی پور اظهارداشت: عادت داریم به ما مستمر تذکر داده شود و نگران ایام عید هستیم که مسافرت ها و دید و بازدیدها ما را وارد شرایط ویژه کند البته در قرارگاه و هلال احمر و گروههای جهادی تلاش زیادی  شده ولی هنوز برخی خطر را جدی نگرفته اند و سهل انگاری می کنند.

وی یادآورشد: ویروس جهش یافته بشدت مرگ و میر بالایی دارد و بسرعت اثرگذار است لذا شاید فرصت درمان را به فرد مبتلا ندهد لذا بهترین راه، پیشگیری از آلودگی به این ویروس خطرناک است.

استاندار قزوین افزود: صدا و سیما لازم است برنامه های متعددی با رویکرد کاهش بیماری در مناطق مختلف تهیه و پخش کند و رسانه ها هم اطلاع رسانی کنند تا مردم خطر را جدی بگیرند و از آن غفلت نشود. 

وی گفت: محدودیت های ایام عید بشدت باید رعایت شود و تردد بین شهری خارج از عرف و بدون نظارت را ممنوع کنیم تا با سهل انگاری استان افراد وارد شرایط قرمز نشویم. 

برای عید هیچ برنامه ای نداریم/ پذیرای مسافران نیستیم

استاندار قزوین بیان کرد: برای ایام نوروز هیچ برنامه ای نداریم و تاکید جدی شده دید و بازدیدها تعطیل شود و ما هم مسافر و گردشگری هم نمی پذیریم و اگر مراکزی باز  باشد با رعایت کامل پروتکل ها و به صورت نیمه تعطیل خواهد بود.

کرونا 2

وی اضافه کرد: به استانهای دیگر کاری نداریم بلکه بر اساس وضعیت اجتماعی و امکانات موجود خود عمل می کنیم و تاکید جدی داریم به پروتکل ها اهمیت داده شود تا پیک بیماری را تا اردیبهشت با سلامت پشت سر بگذاریم و انتخابات پیش رو تحت تاثیر اوج گیری بیماری در استان قرار نگیرد.

واکسیناسیون با سیاست مدون و اولویت انجام می شود

استاندار قزوین بر توجه به واکسیناسیون با یک برنامه مدون تاکید کرد و اظهارداشت: واکسیناسیون بر اساس یک سیاست مدون از سوی وزارتخانه دنبال می شود و انتظار داریم، مدیران و گروه هایی که درگیری بیشتری دارند و نیز خبرنگاران میدانی که در جلسات حضور دارند در لیست نوبت تزریق قرار گیرند.

وی گفت: تلاش می کنیم تا اواسط فروردین ماه دایره واکسیناسیون بیشتر شود و گروههای دیگری را در ردیف واکسیناسیون قرار دهیم.

واحدهای متخلف تا سه ماه تعطیل می شوند

جمالی پور ضمن تشکر از اصنافی که در اجرای مصوبات ستاد کرونا همکاری کردند گفت: متاسفانه برخی از صنوف با بی احتیاطی و سهل انگاری مشکل ساز می شوند لذا از این پس باید همه صنوف در ساعت 21 تعطیل شده و متخلفان برای بار اول برای یک هفته، بار دوم 15 روز، بار سوم 45 روز و دفعات بعدی سه ماه تعطیل خواهند شد و در صورت بی توجهی به پروتکل ها جواز کسب این افراد باطل می شود.

وی افزود: صاحبان صنوف باید هم خودشان پروتکل ها را رعایت کنند و هم اگر مشتری ماسک نداشت و بهداشت را رعایت نکرد از مغازه خارج کرده و خدمات ندهند زیرا یک فرد آلوده می تواند دهها نفر را بیمار کرده و استان را وارد وضعیت بحرانی کند.

استاندار قزوین یادآورشد: اداره کار و سازمان صمت در محیط های کارگری باید نظارت و تست گرفتن را جدی بگیرند و درشهرک های صنعتی هم از سوی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی نکات لازم تذکر داده شود و نظارت در پادگانها و مراکز جمعیتی هم بیشتر شود.

میز خدمت ادارات فعال شود

وی گفت: باید مراجعه به ادارات کمتر شود لذا بهتر است با راه اندازی میز خدمت در همان ورودی دستگاه های اجرایی کار مردم انجام شود تا از ازدحام در ادارات بتوانیم جلوگیری کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: در مدت ۱۰ روز و قبل از ۲۹ اسفند در قالب طرح شهید سلیمانی از کارکنان همه ادارات و کارخانه ها تست گرفته شود و تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت تست و آلودگی ادارات و واحدها الزامی است.

کرونا 4

وی در خصوص برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک هم اظهارداشت: اگر نمایشگاه بدون مراجعه مردمی و تخصصی باشد و ورود برای عموم ممنوع و فروش هم لغو شود برگزاری آن اشکالی ندارد.

مدیرانی که در مرام پر جمعیت شرکت کنند توبیخ می شوند

استاندار قزوین از مدیران خواست در مراسم پر جمعیت شرکت نکنند و گفت: هر مدیری که در تجمع بیش از 20 نفر شرکت کند به تخلفات اداری معرفی شده و برای بار دوم عزل می شود لذا تاکید جدی داریم که مسئولان حق ندارند در اجتماعات غیر متعارف که بدآموزی دارد و به انتشار ویروس منجر می شود جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: فرماندار شهرستان البرز در رعایت پروتکل ها و کنترل بیماری موفق عمل کرده و تقدیر خواهد شد.

استاندار قزوین یادآورشد: باید بدانیم کشور درگیر ویروس جهش یافته است و هر لحظه امکان دارد فراگیر شود و ما وظیفه داریم نگذاریم شرایط استان بحرانی شود.

استاندار قزوین همچنین خواستار افزایش تست های کرونا در ادارات، کارخانه ها و واحدهای صنفی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز