سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تاکستان:

۱۰۴ هزار هکتار از اراضی تاکستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۹:۰۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۸۷۷۱
۱۰۴ هزار هکتار از اراضی تاکستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان گفت: 104 هزار هکتار از اراضی شهرستان تاکستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد رضایی در این باره اظهارداشت: استان قزوین یک میلیون و 562 هزار هکتار مساحت را منابع طبیعی تشکیل می دهد که حدود 950 هزار هکتار معادل 60 درصد آن منابع طبیعی است.

رضایی تصریح کرد: منابع طبیعی استان قزوین شامل مراتع و علفزار ها، جنگل ها و پوشش گیاهی، بیابان ها و همچنین حوزه های آبخیز را تشکیل می دهد.

وی افزود: حفاظت، اصلاح و احیای مراتع، مدیریت چراگاه ها، مرمت چشمه ها و احداث آبشخوارها،  فعالیت های بیابان زدایی و آبخیز داری، جنگل کاری، ممیزی اراضی، فعالیت های تدریجی و آموزشی از جمله فعالیت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین است.

رضایی

رضایی یادآورشد: شهرستان تاکستان دارای حدود 254 هزار هکتار مساحت است که حدود 104 هزار هکتار آن معادل 42 درصد را مرتع تشکیل می دهد که در بخش های ضیاء آباد، خرمدشت، مرکزی و اسفرورین و حدود 82 هکتار جنگل دست کاشت شامل 52 هکتار پارک جنگلی شهدا واقع در اراضی قازانداقی و 30 هکتار جنگل کاری مسیر قزوین به تاکستان و حدود 90 هکتار ذخیره گاه جنگلی با پسته وحشی قازانداقی تشکیل می دهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در این اداره خاطرنشان کرد: با توجه به اسناد مالکیت رسمی دولت در اراضی ملی تصرفی، طرح و ثبت  دادخواست حقوقی مبنی بر اخذ خسارات وارده، خلع ید و رفع تصرف، دریافت اجرت المثل ایام تصرف  بخشی از فعالیت های این اداره در سال جاری است.

رضایی تصریح کرد: گشت و مراقبت مستمر در راستای صیانت از عرصه های منابع طبیعی، برنامه ریزی و سازماندهی و اطفا حریق در مراتع و جنگل، جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و تخریب و تصرف اراضی ملی و معرفی مرتکبین به مراجع قضایی بخش دیگری از اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان است.

وی تصریح کرد: ساماندهی شبکه اطلاعات مردمی در جهت حفاظت مطلوب از منابع طبیعی و جلوگیری از چرای غیرقانونی دام در اراضی ملی و همچنین پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری مطروحه در مراجع قضایی از دیگر اقدامات   سالجاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان بوده است.

تاکستان 33

رضایی در ادامه نقش و مشارکت مردم و بهره وران در حفظ و حراست از منابع طبیعی را مهم برشمرد و گفت: بدون تردید اگر از منابع طبیعی که ثروت بین نسلی هست درست استفاده نکنیم طبیعت دچار خسارت می شود که بخش زیادی از خسارت ها غیر قابل جبران است لذا یکی از سیاست و رویکرد های منابع طبیعی استفاده از تشکل های مردمی برای فرهنگ سازی در حفظ و حراست از منابع طبیعی است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز