معاون عمرانی استانداری قزوین:

۲۵۰ هکتار زمین برای توسعه ناحیه شهری مهرگان اختصاص می یابد

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۲۰:۳۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۰۴۹۰
۲۵۰ هکتار زمین برای توسعه ناحیه شهری مهرگان اختصاص می یابد
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای توسعه ناحیه شهری مهرگان در آینده و اسکان جمعیت سر ریز شهرهای حاشیه 250 هکتار زمین اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه امضای تفاهم نامه شهرداری محمدیه و اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی در ناحیه شهری مهرگان عصر چهارشنبه با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر شهری استانداری، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان، نصیری فرماندار البرز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

علی فرخزاد در این جلسه گفت: با امضای پنج تفاهم نامه که در واقع نوعی قرارداد اجرایی است بزودی شاهد عملیات عمرانی خوبی در شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان خواهیم بود.

image_2021_3_10-9_14_40_496_QuX

وی اضافه کرد: امروز پنجمین تفاهم نامه امضا شد و با اعتبار پیش بینی شده برای مفاد آن از فردا می توان امیدوار بود با عزم جدی شورا و شهردار محمدیه، کارهای مهمی برای رفاه بیشتر مردم این مناطق آغاز شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در طرح جامع شهر محمدیه اسکان بیش از 120 هزار نفر جمعیت دیده شده که در حال حاضر 60 هزار نفر در ناحیه شهری مهرگان سکونت دارند و تامین زیر ساخت و خدمت رسانی به آنها در اولویت است.

فرخزاد تصریح کرد: در ناحیه شهری مهرگان ساخت حدود 5 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی پیش بینی شده که سر ریز جمعیت شهری هم داریم و برای توسعه این شهر 250 هکتار زمین دیگر اختصاص خواهد یافت تا توسعه شهری در آینده دچار چالش نشود.

وی گفت: برای تسهیل در تردد ساکنان مهرگان به شهر قزوین یک جاده دسترسی جداگانه در 4 خط رفت و برگشت طراحی شده که فاز آول آن به جاده کورانه و فاز دوم به میدان شورا در شهر قزوین متصل خواهد شد که طرح بزرگی برای آسایش و جلب رضایت ساکنان محمدیه و مهرگان است.

فرخزاد اظهارداشت: ساخت مجتمع تجاری، مسجد، مدرسه؛ ورزشگاه، حسینیه، پاسگاه، درمانگاه و بوستان هم در طرح های عمرانی و زیرساختی مهرگان پیش بینی شده که می تواند زندگی بهتری برای ساکنان این منطقه ایجاد کند.

وی افزود: در شرایطی که مجموع اعتبارات عمرانی استان قزوین حدود 250 تا 300 میلیارد تومان است امرور شاهدیم که بیش از 180 میلیارد تومان پروژه عمرانی در مهرگان و محمدیه اجرا خواهد شد که اتفاق بزرگی است. 

فرخزاد 3

شورا و شهرداری محمدیه کمترین چالش را دارد

فرخزاد ضمن تشکر از تعامل و همکاری شورا و شهرداری محمدیه اظهارداشت: از همه اعضای شورای شهر محمدیه و شهردار که بدور از نگاه های سیاسی و جناحی و با تعامل بدنبال خدمت به مردم هستند تشکر می کنیم و این رویکرد می تواند موفقیت در کارها را بیشتر کند.

وی گفت: بدون تردید شورا و شهرداری محمدیه با کمترین چالش توانسته اند انرژی خود را برای سازندگی و خدمت به مردم بکار گیرند و رضایت مردم را جلب کنند که ارزشمند است.

معاون عمرانی استانداری قزوین از همکاری صمیمانه مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در تامین نیازهای ناحیه شهری مهرگان هم تشکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز