بخشدار محمدیه:

استان قزوین مستعد اجرای طرح های نیروگاه بیوگاز دامی است

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۱۳:۴۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۰۷۳۳
استان قزوین مستعد اجرای طرح های نیروگاه بیوگاز دامی است
بخشدار محمدیه گفت: استان قزوین با وجود دامداری های بزرگ صنعتی و تامین مواد اولیه برای نیروگاههای بیوگاز، ظرفیت و استعداد فراوانی برای اجرای طرح های بیوگاز دامی را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت روز شهید مراسم بهره برداری از 51 پروژه بنیاد شهید همزمان با عید سعید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

در مراسم کلنگ زنی پروژه نیروگاه بیوگاز دامی در قزوین که با حضور عباس دلیمی عضو هیئت مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، صادق قندی بخشدار محمدیه و جمعی از کارشناسان برگزار شد، عملیات اجرایی ساخت بزرگترین و اولین پروژه نیروگاه بیوگاز دامی در منطقه شریف آباد قزوین آغاز شد. 

بیوگاز 44

صادق قندی در مراسم کلنگ زنی اجرای پروژه بیوگاز دامی در شریف آباد قزوین گفت: استان قزوین در صنعت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و توسعه مناطق صنعتی آن در شرایط کنونی با نظر استاندار و مسئولان استانی توسعه صنعت فقط برای صنایع «های تک» کم آب بر و با تکنولوژی بالا مجاز اعلام شده است.

وی افزود: منابع محدود و توجه به محیط زیست ایجاب می کند در اجرای طرح های جدید صنعتی و نیز طرح توسعه به سمت تکنولوژی روز و صنایع سبز حرکت کنیم تا از منابع طبیعی صیانت شود. 

بخشدار محمدیه تصریح کرد: نیروگاههای فسیلی در شرایط کنونی هم هزینه سنگین احداث و نگهداری دارد و هم می تواند برای محیط زیست یک تهدید باشد لذا گرایش به سمت انرژی های تجدیدپذیر یک ضرورت و الزام است.

وی اظهارداشت: بسیار خوشحالیم که بخش خصوصی توانمندی در عرصه نیروگاه بیوگاز دامی وارد فاز اجرایی در استان قزوین شده و مسئولان استان هم با رویکرد حمایتی تلاش می کنند این پروژه در مسیر اجرا مانعی نداشته باشد.

قندی اضافه کرد: این پروژه در صورتی که به خوبی اجرایی شده و دستاورد موفقی داشته باشد می تواند در کنار سایر واحدهای بزرگ دامی استان هم توسعه پیدا کند و استانهای دیگر هم از قزوین الگو بگیرند.

بیوگاز 2

بخشدار محمدیه گفت: از مجری طرح که تیم توانمند فنی دارد انتظار داریم سرعت اجرای طرح را بیشتر کنند تا در یک سال آینده این پروژه مهم وارد مدار شده و مردم از دستاوردهای آن برخوردار شوند.

پروژه نیروگاه یک مگاواتی بیوگاز دامی شریف آباد قزوین با 85 میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت 1.5 هکتار ساخته خواهد شد. 

ایجاد اشتغال برای 20 نفر و بازگشت سرمایه در 5 سال و هماهنگی با محیط زیست از دیگر ویژگی های این طرح ملی است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز