رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان قزوین:

قزوین در شرایط پایدار اما شکننده قرار دارد/۷۰۰ هزار نفر واکسینه می شوند

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۲۰:۳۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۱۷۸۹
قزوین در شرایط پایدار اما شکننده قرار دارد/۷۰۰ هزار نفر واکسینه می شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از نظر کرونایی در شرایط پایدار اما شکننده قرار داریم که با سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل ها بسرعت وارد شرایط ناپایدار قرار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار عصر شنبه در جلسه ستاد کرونا که در استانداری قزوین برگزار شداظهار داشت: در استان قزوین روزانه 25 تا 30 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و در هفته گذشته 11 نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که به طور میانگین روزانه 1.5 نفر جان خود را با این ویروس از دست دادند.

وی افزود: با مشاهده ویروس جهش یافته در شهر ضیاء آباد بلافاصله تیم های درمانی برای قرنطینه به محل اعزام شدند و 170 تست سریع از اطرافیان بیماران گرفته شد و یک مورد تست مثبت هم شناسایی شد.

نامدار تصریح کرد: هشدارهای لازم به مردم این مناطق داده شده و محدودیت تردد، تعطیل شدن آرامستان، تشدید نظارت بر اصناف، تعطیل کردن دست فروشان، ایزوله کردن خانواده های آلوده به ویروس برای پیشگیری از انتشار ویروس انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: تفاوتی که در شهر سگزآباد دیده شد این بود که در این منطقه 18 مورد تست مثبت شناسایی شد که فقط یک مورد جهش یافته بود اما در ضیاء آباد 18 مورد مثبت جهش یافته دیده شده است.

کرونا رزذز

نامدار گفت: در شهرستان آبیک بیشترین مدیریت بحران انجام شد و توانستیم در کنترل ویروس جهش یافته بهتر عمل کنیم.

توزیع واکسن با مصوبه ستاد ملی کروناست

وی اظهارداشت: در موضوع نحوه توزیع واکسن با دریافت برنامه مدون از ستاد ملی کرونا اقدام کرده ایم و با شفاف سازی بر اساس مفاد ابلاغ وزارتخانه عمل می کنیم تا هیچ شائبه ای ایجاد نشود.

نامدار اضافه کرد: شهروندان بدانند که توزیع واکسن بر اساس معیار مدون صورت می گیرد و روزانه وضعیت توزیع به اطلاع خواهد رسید. .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در فاز اول کادر درمانی در معرض تهدید در آی سی یو، افراد پرخطر و سالمندان و مابقی کادر درمانی در اولویت های تزریق واکسن قرار دارند.

600 تا 700 هزار نفر در استان واکسینه می شوند

وی تصریح کرد: در استان قزوین بیش از 600 هزار نفر واکسینه خواهند شد و اگر واکسیناسیون در همه نقاط جهان بدرستی صورت گیرد می توان به مصون شدن از ویروس امیدوار شد.

نامدار افزود: تاکنون 1300 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که در بخش فوریت ها 64 نفر، جانبازان بالای 50 سال 39 نفر، شاغلان آزمایشگاههای مرجع 10 نفر، 860 نفر از کادر درمانی و 203 نفر کادر بهداشتی در مرحله اول تزریق واکسن قرار داشته اند.

بیشترین مبتلایان 20 تا 49 سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: بیشترین افراد مبتلا در استان را افراد 20 تا 49 سال که افراد فعال جامعه هستند تشکیل می دهند. 

کرونا 22

وی گفت: این افراد بیشترین مبتلایان سرپایی و بستری را تشکیل می دهند و آقایان بیشتر از زنان دچار ویروس شده اند.

78 درصد فوتی های کرونا در قزوین سالمند هستند

نامدار افزود: همچنین 78 درصد فوتی های ناشی از کرونا افراد بالای 60 سال هستند و افراد بالای 70 سال هم 56.9 درصد، افراد 60 تا 69 سال حدود 21 درصد، فوتی ها را تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: عوامل خطر در حال حاضر شامل شرکت در میهمانی ها در استان است که سه برابر شده و از 5 درصد به 17 درصد رسیده و تماس با بیمار 62 درصد، افراد دارای بیماری زمینه ای 19 درصد و حضور در بازار 17 درصد ابتلا را داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز