مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند/ والدین مراقب رفتار فرزندان خود در چهارشنبه سوری باشند

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۲۰۲۳
نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند/ والدین مراقب رفتار فرزندان خود در چهارشنبه سوری باشند
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با آماده باش دستگاههای خدماتی و امداد رسان ضمن اقدامات پیشگیرانه والدین هم باید مراقب رفتار فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در جلسه هماهنگی چهارشنبه آخر سال که روز یکشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در آستانه چهارشنبه آخر سال همه نیروهای امدادی و مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند تا در صورت لزوم نسبت به خدمت رسانی اقدام لازم صورت گیرد.

مهدیخانی تصریح کرد: دستگاههای امدادی از جمله پلیس راه، جمعیت هلال احمر، راهداری، آتش نشانی، اورژانس، مدیریت بحران در همه ایام سال آماده خدمت هستند و در حادثه کولاک اخیر هم با تلاش همه جانبه دستگاهها توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم.

جلسه 12

پیشگیری از حوادث در چهارشنبه سوری رسالت اصلی است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: مهمترین رسالت ما در چهارشنبه آخر سال پیشگیری از حوادث است تا خانواده ها در آستانه عید نوروز دچار تالمات روحی ناشی از حوادث نشوند اما انتظار داریم خانواده ها نیز همراهی لازم را داشته باشند.

وی گفت: با شادی و نشاط معقول و منطقی مردم هیچ مخالفتی نداریم و باید بستر این شادمانی در آیین های سنتی را مهیا کنیم اما امسال با بحران ویروس کرونا هم مواجهیم و هر گونه بی احتیاطی می تواند ما را وارد چالش های دیگری کرده و مدیریت را سخت کند.

مهدیخانی اظهارداشت: مواد محترقه بسیار خطرناک است و با تجربه سالهای گذشته باید از حوادث پیشگیری کنیم و نگذاریم فرزندانمان به این مواد خطرناک دسترسی پیدا کنند تا هزینه ای به خانواده تحمیل شود.

چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم

وی اضافه کرد: نگران هستیم که امسال هم بی احتیاطی برخی از جوانان و نوجوانان موجب بروز حوادث ناگوار و تبدیل شدن شادی به عزا نشود لذا ضمن هشدار به خانواده ها باید مراقب رفتار فرزندان باشیم تا دچار مشکل نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: شیوع ویروس جهش یافته در برخی مناطق استان از جمله آبیک، بویین زهرا و تاکستان نگرانی های ما را بیشتر کرده لذا مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در مراکز پرجمعیت جدا خودداری کنند.

عادی انگاری خطرناک است

وی اضافه کرد: عادی انگاری در شرایط کنونی بسیار خطرناک است و باید مراقبت های این ایام بیشتر شود تا بتوانیم از گسترش ویروس جلوگیری کنیم.

دو نفره

مهدیخانی اظهارداشت: جمع آوری لاستیک های کهنه و فرسوده، تخلیه سطل های زباله، ممنوع شدن فروش بنزین در ظروف، ممنوع شدن فروش اکلیل سرنگ و تینر در رنگ فروشی ها، اطلاع رسانی در شبکه شاد و استفاده از ظرفیت معلمان برای روشنگری از اقدامات پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: ضمن تشکر از همه دستگاههای خدمات رسان و امدادی و اعلام آماده باش در ایام پایانی سال از شهروندان و خانواده ها خواست مراقب رفتار فرزندان خود باشند تا در روز چهارشنبه سوری حادثه ای برای آنها رخ ندهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز