معاون فرهنگی اوقاف قزوین خبر داد:

برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۵ بقعه متبرکه/ پیش‌بینی غرفه‌های جدید در طرح آرامش بهاری

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۲۰۵۶
برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۵ بقعه متبرکه/ پیش‌بینی غرفه‌های جدید در طرح آرامش بهاری
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به مناسبت سال نو طرح «آرامش بهاری» در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان با برپایی غرفه های جدید اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام رضا نوروزی در جلسه استانی طرح نوروزی آرامش بهاری اظهار کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک ونوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مناسبتی، نصب تابلو‌های نمایشگاهی و... از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید است.

حجت السلام نوروزی با اشاره به شرایط کرونایی کشور طی یکسال اخیر افزود: طرح آرامش بهاری که همه ساله از ۲۸ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ماه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده ۶۱ امامزاده و بقعه ما مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در نوروز ۱۴۰۰ بودند ولی با توجه به شرایط حاکم و شیوع بیماری کرونا به ۱۵ امامزاده بقعه کاهش یافت .

وی در ادامه گفت : شهرستان قزوین ۱۱ امامزاده و بقعه متبرکه ، شهرستان های البرز ، بوئین زهرا ، تاکستان و شهر آوج  هر کدام ۱ امامزاده و بقعه متبرکه را به عنوان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص جهت برگزاری این طرح را دارا می باشند که برای چگونگی برگزاری طرح ضمن هماهنگی با ستاد شهرستانی مبازره و پیشگیری بیماری کرونا تابع قوانین و مصوبات این ستاد می باشند و خدمت رسانی به مردم در قالب برپایی ایستگاه‌های سلامت و همچنین تست بیماری کووید ۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی نیز انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امورخیریه با رویکرد فرهنگی – مذهبی و با هدف خدمت رسانی به زائران است که طبعاً امسال نیز کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد و تابع قوانین و مقررات و نظر ستاد ملی استانی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین از حضور مبلغان در طول اجرای طرح خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی از شهر مقدس قم و بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه این جلسه با اشاره به شیوه‌ های نو در اجرای طرح مذکور اظهار کرد: غرفه‌هایی با موضوعات جدید در خیمه‌های آرامش بهاری پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز