علایی مقدم در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فعالیتها و موفقیتهای ورزشی استان قزوین در دولت تدبیر و امید شاخص است

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۰۹:۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۲۹۵۲
فعالیتها و موفقیتهای ورزشی استان قزوین در دولت تدبیر و امید شاخص است
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ساماندهی 62 هزار ورزشکار در عرصه قهرمانی، ایجاد 146 خانه ورزش روستایی، میزبانی از 201 مسابقه ملی، فعالیت 69 سمن و راه اندازی 643 باشگاه خصوصی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه ورزشی قزوین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم با تشریح مهمترین دستاوردهای دولت در عرصه ورزش استان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید با تمام چالش ها و محدودیتهایی که در سالهای گذشته در حوزه اعتبارات داشتیم اقدامات ارزشمندی در بخش جوانان و فعالیت های ورزشی و نیز تخصیص اعتبارات برای توسعه امکان ورزشی انجام شد و در عرصه های عمرانی، توسعه فضاها، برگزاری مسابقات، اردوهای تیم ملی، کسب مدال و حمایت از سمن ها گام های مهمی برداشته شد.

وی افزود: در برخی از شاخص ها با افزایش چند برابری مواجه شدیم و تحولی اساسی را شاهد بودیم که قابل توجه بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد : در زمینه راه اندازی خانه های ورزش روستایی برای گسترش ورزش در مناطق دور افتاده و محروم در شرایطی که تا قبل از این دولت هیچ خانه روستایی وجود نداشت توانستیم 146 خانه ورزش روستایی را در استان راه اندازی کنیم که این کار به تقویت نشاط و شادابی در روستاها و استعدادیابی هم کمک کرده است.

وی بیان کرد: با راه اندازی خانه های ورزشی در روستاها شاهد توزیع عادلانه امکانات و توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و شکوفایی استعدادهای ورزشکاران روستایی هم بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد در استان قزوین قبل از شروع کار این دولت 16 سمن بود که امروز تعداد آنها به 69 سازمان مردم نهاد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات به سمن ها نیز مبلغ یک میلیارد و 560 میلیون تومان وام کارآفرینی به سمن های استان قزوین پرداخت شد در حالی که تا سال 92 هیچ تسهیلاتی در این حوزه اختصاص نیافته بود.

علایی مقدم یادآورشد: میزان پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان هم تا سال 98 مبلغ  403 میلیارد و 354 میلیون تومان است.

کاراته

وی تصریح کرد : در زمینه ساماندهی و پوشش بیمه ای ورزشکاران هم اقدامات ارزشمندی در دولت تدبیر و امید صورت گرفت و در بخش ورزش قهرمانی تا سال 92 تعداد ورزشکاران 52 هزار و 332 نفر بود که علیرغم مشکلات سالهای اخیر بخصوص ویروس کرونا شاهد افزایش 20 درصدی بودیم و ورزشکاران بیمه شده به 62 هزار و 982 نفر رسید.

علایی مقدم بیان کرد: در بخش ورزشکاران سازمان یافته در رشته های همگانی با افزایش  112 درصدی روبرو شدیم و این افراد به 12 هزار و 349 نفر افزایش یافتند.

ساماندهی 12 هزار و 114 بانوی ورزشکار

وی در خصوص ساماندهی بانوان ورزشکار هم گفت: تعداد زنان ورزشکار سازمان یافته در رشته قهرمانی با افزایش 46 درصدی و در ورزش همگانی با رشد 234 درصدی نسبت به قبل از سال 92 روبرو شد و تعداد ورزشکاران زن در این حوزه به 12 هزار و 114 نفر رسید.

1837332

علایی مقدم با یادآوری اینکه تا قبل از دولت تدبیر و امید تعداد ورزشکاران مرد سازمان یافته بخش قهرمانی استان قزوین 35 هزار و 117 نفر بود خاطر نشان کرد: در حال حاضر این تعداد با رشد هفت درصدی روبرو شده و به 37 هزار و 766 نفر رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین رشد 206 درصدی تعداد باشگاه های بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید را از دیگر دستاوردهای ورزش استان دانست و یادآورشد: در استان قزوین تا قبل از دولت تدبیر و امید 210 باشگاه خصوصی فعالیت داشت که این تعداد اکنون با حمایت های انجام شده به 643 باشگاه افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد اماکن ورزشی شهری از 111 مورد در دولت قبل به 130 مورد با 17 درصد رشدو اماکن روستایی از 79 مورد به 92 مورد با 16 درصد رشد رسید.

وی حضور ورزشکاران استان قزوین در میادین بین المللی را بسیار موفق و درخشان عنوان کرد و گفت: تا سال شروع این دولت، تعداد 58 نفر از ورزشکاران قزوین در میادین بین الملی موفق به کسب عنوان و مدال شده بودند اما امروز با افزایش 498 درصدی، مدال آوران ما به 347 ورزشکار رسیده که این موفقیت بیانگر توجه و اهتمام اداره کل ورزش و جوانان استان به حوزه ورزش قهرمانی است.

افزایش 190 درصدی میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در قزوین

علایی مقدم اظهارداشت: همچنین در میزبانی از رقابت های ملی به شاخص قابل قبولی دست یافتیم و تعداد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در قزوین از 71 مورد به 206 مورد رسید.

2512660

وی در زمینه برگزاری اردو های تیم های ملی در استان قزوین هم یادآورشد: در دولت تدبیر و امید موفق  شدیم 16 اردوی تیم های ملی را در رشته های مختلف برگزار کنیم که در دولت قبلی فقط میزبانی شش اردوی تیم ملی را بر عهده داشتیم.

علایی مقدم در بخش دیگری از این گفتگوی اختصاصی اظهارداشت: افزایش  1200 درصدی حمایت های مالی اداره ورزش و جوانان استان از هیئت های ورزشی از دیگر دستاوردهاست به طوری که در این دولت بیش از 65 میلیارد تومان کمک اعتباری از هیئت ها صورت گرفته در حالی که این میزان قبلا 5 میلیارد تومان بود.

ورزشگاه

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در زمینه افزایش سرانه فضاهای ورزشی هم گفت: سرانه فضای ورزشی روباز در استان از 42 صدم متر با افزایش هفت درصدی به 45 صدم متر رسیده است

وی افزود : افزایش تعداد اماکن ورزشی روستایی استان قزوین با 16 درصد افزایش از 79 مورد به 92 مورد از دیگر فعالیت های خوب انجام شده است. 

علایی مقدم تصریح کرد: در حال حاضر تعداد اماکن ورزشی موجود استان به 130 مورد رسیده که این تعداد تاقبل از سال 92 فقط 111 مورد بوده است.

156556095

وی بیان کرد: همچنین در زمینه احداث استخرهای سرپوشیده با افزایش 25 درصدی مواجه شدیم و دو استخر نیز در دست ساخت است. 

علایی مقدم در خصوص فعالیت حوزه جوانان هم گفت: در حوزه جوانان با توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت در این بخش شاهد رشد صد درصدی در احداث و راه اندازی خانه های جوانان در استان قزوین  هستیم.

افزایش 10 برابری اعتبارات عمرانی در ورزش

وی در خصوص افزایش اعتبارات عمرانی هم بیان کرد: اعتبارات عمرانی از 3 میلیارد و 710 میلیون تومان به 34 میلیارد و 861 میلیون تومان و جاری از  310 میلیون تومان در دولت قبلی به 11 میلیارد و 800 میلیون تومان در دولت فعلی رسیده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: همچنین دو استخر ، یک سالن سرپوشیده شش هزار نفری و پیست دو میدانی استاندارد و دو خوابگاه در حال احداث است.

علایی مقدم انتصاب 3 مدیر زن ورزشی و انتخاب 7 تن از بانوان برای ریاست هیئت های ورزشی را از رویکردهای جدی دولت در بهره گیری از ظرفیت بانوان توانمند در مدیریت ها دانست.

وی اظهارداشت: همچنین شرکت کنندگان در المپیادهای استعدادهای برتر که قبلا برگزار نشده بود در این دولت به 769 نفر رسید که 312 نفر آنها را زنان و 457 نفر را مردان تشکیل دادند.

سنجش قامت زنان

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین شرکت 3023 نفر در شهرستانها و شرکت 3023 زن روستایی در طرح سنجش قامتی زنان و نیز شرکت 2816 نفر در مسابقات جام خوشه چین، دریافت سند برای 20 مورد از اماکن ورزشی و افزایش درآمدهای ناشی از اجاره اماکن ورزشی از 4 میلیارد تومان به 14 میلیارد تومان را از دیگر فعالیتهای مهم این اداره در دولت کنونی ذکر کرد.

علایی مقدم با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا و تعطیلی باشکگاههای ورزشی خصوصی و دولتی اظهارداشت: علیرغم فشارهای اقتصادی به باشگاه داران ضمن اعطای تسهیلات به آسیب دیدگان برای مشارکت در مبارزه با ویروس کرونا سالن شهید رجایی قزوین، سالن 15 خرداد تاکستان، سالنهای بعثت آبیک ، شهدای آوج، حجاب  بویین زهرا، بعثت الوند و هتل ورزش قزوین نیز به مساحت بیش از 9 هزار مترمربع در اختیار ستاد کرونا قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز