استاندار قزوین:

فریضه نماز موجب وحدت، نوع دوستی و آرامش معنوی در جامعه می شود

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۷:۵۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۳۵۶۶
فریضه نماز موجب وحدت، نوع دوستی و آرامش معنوی در جامعه می شود
استاندار قزوین گفت: نماز عامل وحدت، انسجام و نوع دوستی و مودت است و نباید اجازه دهیم این فریضه در دانشگاهها و مدارس به حاشیه رانده شده و از آن غفلت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در ششمین اجلاس استانی نماز که عصر سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: نماز یک فریضه مهم درصیانت از جامعه است و هرچقدر به آن بیشتر توجه شود می تواند از معضلات اجتماعی کم کند.

وی بیان کرد: اگر تاثیر نماز در جامعه دیده شود بدون تردید از بسیاری از مشکلات خارج خواهیم شد و فضای معنوی در سطوح مختلف حکمفرما شده و آرامش روحی بیشتر می شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: نماز رکن دین است و اگر در ادارات و مدارس جدی گرفته شود می تواند به سلامت روحی و روانی جامعه کمک کند.

وی افزود: در خانه هایی که عطر نماز به مشمام می رسد از اختلاف، دروغ، ظلم، تعدی و نامهربانی و نزاع خبری نیست لذا باید تلاش کنیم این فریضه در همه سطوح جامعه گسترش یابد.

نماز ز

استاندار یادآورشد: نماز عامل وحدت، انسجام و نوع دوستی و مودت است و نباید اجازه دهیم این فریضه در دانشگاهها و مدارس به حاشیه رانده شده و از آن غفلت شود.

جمالی پور از مدیرانی که در نشر اقامه نماز تاثیرگذار بودند تشکر کرد و یادآورشد: از سال آینده در جلسات شورای اداری از 10 مدیر موفق در ترویج فرهنگ نماز تجلیل خواهیم کرد.

وی بیا ن کرد: همچنین هر مدیر مدرسه که دانش آموزان را به اقامه نماز تشویق و کمک کند تا نهضت نماز در مدارس فراگیر شود مورد تقدیر ویژه قرار خواهد گرفت.

سال سختی را سپری کردیم/ مردم حماسه آفریدند

جمالی پور در ادامه از مشکلات معیشتی و اقتصادی به عنوان مهمترین چالش های سال جاری نام برد و گفت: مردم ما سال سختی را پشت سر گذاشتند و شاید تلخ ترین روزها را به واسطه تحریم و فشار بی سابقه دشمنان متحمل شدیم اما با استقامت مردم و تلاش تولیدکنندگان توانستیم از این مشکلات عبور کنیم.

وی بیان کرد: هرچند دشمن باورش این بود که تحریم ها ملت را به زانو در می آورد اما با استقامت مردم این خواسته دشمن محقق نشد و با تلاش مجموعه مدیران و همکاری مردم از تنگناها عبور کردیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ بسیار متفاوت است و دو رویداد مهم انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم که هر چقدر همراهی مردم بیشتر شود اقتدار نظام تقویت خواهد شد. 

وی افزود: همه ما باید مسیری را برویم که مردم به آینده امیدوار شوند لذا از همین ابتدای سال باید تلاش کنیم با استفاده از همه ظرفیت ها و همدلی یک اتفاق بزرگ در کشور و استان رقم بخورد.

نماز 44

جمالی پور اظهارداشت: به برکت همدلی موجود در استان و همراهی امامان جمعه، مدیران و مردم توانستیم استان خود را بدون بحران کارگری از مشکلات عبور دهیم و یکی از آرامترین استانهای کشور بودیم.

وی گفت: همه عزم خود را جزم خواهیم کرد تا سال آینده شرایط بهتری برای تولید و اشتعال ایجاد کنیم و مردم به آینده امیدوار شوند.

استاندار قزوین در خصوص ثبت نام در انتخابات هم گفت: در چند ساعت باقیمانده از زمان ثبت نام امیدواریم افراد بیشتری وارد این عرصه شوند تا رقابت جدی تری شکل بگیرد و همه کسانی که جسارت عرضه خود در این میدان را دارند باید مورد احترام باشند.

وی بیان کرد: تا ساعت ۱۲ شب امکان ثبت نام برای شوراها وجود دارد و از علاقمندان دعوت می کنیم برای ثبت نام همت کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: رسالت اصلی ما بسترسازی برای برگزاری انتخاباتی پرشور در ریاست حمهوری و شوراهاست و بدون شک با همدلی می توان انتخابات پرشوری را در سال آینده برگزار کرد.

جمالی پور اظهار داشت: هر چقدر سلایق مختلف در انتخابات حضور پیدا کنند به تحقق مشارکت گسترده کمک خواهد کرد و ما این بستر را در استان مهیا می کنیم.

تقدیر از تلاش کادر درمانی و خبرنگاران

استاندار قزوین از تلاس یک ساله کادر درمانی که در مبارزه با ویروس کرونا سنگ تمام گذاشتند و نیز سایر دستگاهها اعم از دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه قضایی، قرارگاه شهید سلیمانی، هلال احمر، اورژانس، نیروهای امدادی، و سایر نیروهای خدمات رسان تشکر کرد.

نماز 6778

وی از خبرنگاران هم تقدیر کرد و گفت: همراهی خبرنگاران در عرصه مطبوعات، خبرگزاری ها، صدا وسیما و سایت های خبری و اطلاع رسانی در موضوع ویروس کرونا و نیزانتشار عملکرد دولت شایسته تقدیر است.

در این مراسم از مدیران فعال در ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد. 

نماز 1

در ادامه از چند محصول تولید شده دیجیتال با موضوع نماز رونمایی شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز