مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

۹ وقف جدید در استان قزوین ثبت شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۳:۵۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۳۵۶۹
۹ وقف جدید در استان قزوین ثبت شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ۹ وقف جدید امسال در استان قزوین به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت‌الاسلام‌ مصطفی مجیدی روز سه شنبه در نشست هم‌ اندیشی اوقاف و امور خیریه استان با خبرنگاران که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: سال ۹۹ به دلیل همزمانی با کرونا به نام سال جهش تولید نام گرفت اما آنچه در عمل به این سال نام داد، همدلی و مواسات بود که مردم در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری پا به میدان گذاشتند. 

وی افزود: اصحاب رسانه نیز در این حوزه نقش بسزایی داشتند و قطعا اهالی رسانه جهادگران عرصه همدلی و کمک مومنانه هستند.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: جشنواره وقف چشمه همیشه جاری که هفتمین دوره آن به میزبانی استان در رشته خوشنویسی به طور تخصصی در رشته های ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق در حال اجرا است که در پایان این جشنواره از۳۰ نفر  از برگزیدگان این جشنواره تقدیر خواهد شد.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان

وی در ادامه از اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان قزوین خبر داد و گفت: امسال به علت همه گیری ویروس کرونا و رنگبندی های اعلام شده این طرح بارعایت  ضوابط خاص در سراسر کشور  و استان برگزار می شود.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: طرح آرامش بهاری شامل اجرای برنامه در سال تحویل، اعیاد شعبانیه، برپائی غرفه‌های مشاوره در حوزه های مذهبی،  اجتماعی، روانشناسی و کودک با حضور ۱۰ مبلغ اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی خواهد بود.

photo_2021-03-16_18-51-29

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه در چند روز مانده به نیمه شعبان کاروان‌های شادی  با عنوان آفتاب مهربانی  در خیابان های شهر راه اندازی می شود، تصریح کرد: امسال به دلیل همزمانی با میلاد امام زمان (عج) طرح تبرکات مهدوی در قزوین برگزار می شود که در این راستا دو هزار و ۵۰۰  بسته در قالب بن کارت با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بین خانواده های مستضعف توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: آزادی ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد و توزیع ۱۵۸ سری جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در بین زوج‌های جوان استان از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی است.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: در بحث مواسات همدلانه که در ۹ مرحله از سوی این اداره کل اجرا شد جمعا ۲۱ هزار بسته بهداشتی، معیشتی و تحصیلی در بین خانواده‌های مستمند توزیع شد.

وی افزود: همچنین ۲۴ هزار و ۵۰۰ پرس طعام گرم نیز بین جامعه هدف توزیع شد که جمعا به غیر از تبرکات مهدوی  ارزش ریالی این برنامه بیش از شش و نیم میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۲۷۰ لیتر مواد ضدعفونی، ۲۰۰ هزار ماسک و ۸۰۰ گان بین جامعه درمان استان توزیع شده است، اظهار کرد: جمع اعتبار  فعالیت‌ها در  توزیع مواد ضدعفونی و ماسک و حمایت از حوزه‌های علمیه  ۱۱ میلیارد تومان از محل موقوفات بوده است.

ثبت ۹ وقف جدید در قزوین

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی ۹ وقف جدید با نیت آزادسازی زندانیان، احداث حسینیه و مساجد، اطعام و روضه خوانی، بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه و ایتام و طلاب علوم دینی به ثبت رسیده و دو وقف مشارکتی نیز شامل ساخت خانه بهداشت در روستای حسام آباد قزوین  و یک قبرستان توسط ۲۰ نفر از واقفین در روستای ابراهیم‌آباد بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۵۹ مبلغ در سراسر استان به بقاع متبرکه اعزام شده اند، بیان کرد: در  همین شرایط اقتصادی مردم ۶ میلیارد تومان به فعالیت‌های عمرانی و بقاع متبرکه کمک کردند این کمک ها علاوه بر بحث نذورات ضریح بوده است.

حجت الاسلام مجیدی  از انعقاد تفاهم‌نامه اداره اوقاف و امور خیریه با سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: تولیدات خانگی این بانوان در بقاع متبرکه در معرض دید و فروش قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: احیای موقوفه ۲۴۱ هکتاری رشتقون، توسعه امام زاده حسین (ع) و شبستان امام زاده اسماعیل (ع)، ساخت زائرسرا و همچنین افتتاح ۴ نیروگاه خورشیدی از شاخص‌ترین اقدامات اوقاف استان در سال جاری بود.

در پایان این  نشست از خبرنگاران استان قزوین تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز