مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۳۰۰ مدرسه در استان قزوین فاقد نمازخانه است

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۸:۴۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۵۳۵۹۱
۳۰۰ مدرسه در استان قزوین فاقد نمازخانه است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 300 مدرسه در استان فاقد نمازخانه است و ایجادجذابیت در نمازخانه ها برای استقبال دانش آموزان از این فریضه یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در ششمین جلسه استانی نماز و آخرین جلسه شورای اداری استان که عصر سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: نبود الگوی مناسب در مساجد، جذاب و کاربردی نبودن برنامه های مساجد، کمبود و فضای نامناسب در مساجد موجب شده در اقامه نماز با چالش های جدی مواجه باشیم.

اصغری تصریح کرد: وجود ارگانهای موازی با مساجد موجب شده برنامه های جامع و هدفمندی در این حوزه شکل نگیرد و تاثیر آنچنانی دراین زمینه احساس نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: به نظر می رسد خانواده ها برخلاف توصیه دینی نقش حاشیه ای داشته و تعامل سازنده ای بین خانواده و تعلیم و تربیت نیست و ما نتوانسته ایم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

اصغری تصریح کرد: آشنا نبودن والدین با اصول فرزند پروری هم مشکل ساز شده و با سر درگمی نوجوانان شاهد تضعیف نقش خانواده و پر رنگ شدن موضوعات اقتصادی هستیم که گاهی به کج رفتاری منجر شده و متاسفانه به خانواده مانند یک کانون تربیت نسل توجه جدی نشده است.

نماز ز

وی گفت: اشکال مدارس این است که در تربیت دینی و توجه به نماز شاهد بی توجهی هستیم و نبود جذابیت در برنامه های مدارس و نبود اقناع سازی به مشکلات دامن زده است. 

اصغری بیان کرد: ترجیح دادن آموزش به ساحت علم و فنآوری و سلیقه ای عمل شدن در برنامه ها، نگاه زودبازده به کارها و آرمان گرایی و یا افراطی گری هم به ایجاد چالش ها کمک کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: تاکید بر تعامل مدرسه، خانواده، مسجد، از منظر چیستی، تعامل و رسیدن به فهم مشترک می تواند در رسیدن به اهداف تعیین شده موثر باشد.

وی گفت: باید در موضوعات مرتبط با نماز و اجرای برنامه ها به فهم مشترکی برسیم لذا در الگوی تعاملی که آماده کرده ایم اقدامات لازم پیش بینی شده است.

اصغری تصریح کرد: در استان مدارسی داریم که با 700 دانش آموز فاقد نمازخانه هستند و این کمبود باید با کمک مسئولان استانی و خیرین برطرف شود.

وی اظهارداشت: باید نمازخانه هایی در مدارس بسازیم که جذابیت لازم را داشته باشد و نوجوان و جوان دانش آموز ما در آن حضور یافته و نماز بخواند و شیرینی نماز را احساس کند.

فاطمه رضایی

در ادامه فاطمه زهرایی از دانش آموزان دکلمه زیبایی از نماز را اجرا کرد.

رونمایی از چند محصول تولید شده دیجیتال با موضوع نماز و تجلیل از فعالان عرصه نماز از دیگر برنامه های این اجلاس بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز