جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

شعار امسال ما در استان قزوین«نه به سفر»و «نه به پذیرش مسافر »است

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۵۱۸
شعار امسال ما در استان قزوین«نه به سفر»و «نه به پذیرش مسافر »است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: برای حفظ سلامت مردم، شعار و محور برنامه های نوروزی در استان قزوین«نه به سفر» و «نه به پذیرش مسافر» است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در آخرین نشست با اصحاب رسانه که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: جا دارد از همراهی، همکاری و تلاش اصحاب رسانه در خبرگزاری ها،  مطبوعات، صدا و سیما، پایگاههای خبری، که یک سال تمام پای کار بودند و هیچ حاشیه ایجاد نکردند و همراهی آنها تاثیرگذار بود تشکر کنیم.

وی بیان کرد: رسانه ها در دوران کرونا هم بسیار موفق عمل کردند و با اطلاع رسانی بموقع و مستمر به رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کردند و انتظار داریم در انتخابات پیش رو هم همچنان موثر عمل کنند.

ثبت نام 957 نفر در شوراها

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با مشارکت مردم برگزار خواهد شد و فعالیت ستادهای استان و شهرستان آغاز شده و ۲۶ فرآیند تعریف شده که فقط اخذ رای دستی و بقیه الکترونیکی است.

جلسه

وی اضافه کرد: ثبت نام داوطلبان شوراهای شهری ۲۶ اسفند به پایان رسید و در این دوره  957 داوطلب شورای شهر در 28 شهر رقابت می کنند و  رقابت جدی است و تا 24 کرسی برای هر صندلی داوطلب وجود دارد.

حبیبی گفت: در قزوین ۲۵ نفر، محمدیه ۱۴ نفر، الوند ۱۳ نفر و تاکستان هر کرسی ۱۲ نفر رقابت می کنند و در این میان ۸۶ درصد داوطلبان را آقایان و ۱۴ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی گفت: ۹۱ درصد داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند و ثبت نام  ۵۱ درصد غیر حضوری و ۴۹ درصد حضوری انجام شده است.

حبیبی افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان تا تا ۲۱ فروردین به پایان می رسد که در این میان انتخابات  شوراها در ۲۸ شهر واجد شرایط و ۶۷۹ روستا برگزار می شود که ثبت نام روستاها از ۱۶ فروردین انجام خواهد شد. 

استان در وضعیت پایدار کرونایی/ نگران دید و بازدید عید هستیم

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه گفت: کرونا موضوع اصلی دنیاست و برای مدیریت بیماری در استان تاکنون ۶۱ جلسه استاتی با ۱۲۰۴ مصوبه داشتیم و ۱۲ جلسه استانی قرارگاه با ۱۰۶ مصوبه هم عملیاتی شد.

حبیبی یادآورشد: ۵ کمیته زیر مجموعه ستاد و ۸ کمیته قرارگاه تشکیل شده و با افزایش درمانگاه های تشخیص و غربالگری در استان از سایر ظرفیت ها هم استفاده کردیم تا کارها زمین نماند.

وی تصریح کرد: با تجهیز ۱۵ بیمارستان در استان با ظرفیت ۸۰۰ تخت که ۱۰ مورد در قزوین و ۵ مورد در شهرستانها بوده، شرایط مناسبی برای پذیرش بیماران ایجاد شده است.

حبیبی اظهارداشت: همچنین در ایام کرونا ۳۲ واحد صنعتی با دریافت مجوز وارد تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده شدند و نیاز استان و سایر مناطق کشور نیز تامین شد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اضافه کرد: دو میلیون ماسک و تعداد زیادی دستکش ذخیره سازی و روزانه ۱۲۰ هزار ماسک توزیع شد تا نیازها تامین شود و با راه اندازی کارگاههای محلی و خانگی توانستیم کمبودهای مقطعی را جبران کنیم.

جلسه 2

وی وضعیت استان در خصوص کرونا با ثبات دانست و گفت: الان وضعیت استان با ثبات است اما بشدت  نگران دید و بازدیدهای عید هستیم.

در قزوین، مسافر نمی پذیریم

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود:پذیرش مسافر نداریم و سیاست ما «نه» به مسافرتهاست. 

وی بیان کرد: هماهنگی با ستاد سفر و شهرداری انجام شده که تبلیعاتی نشود زیرا اگر در فروردین ماه بتوانیم مدیریت کنیم و دید و بازدیدها مدیریت شود از پیک بیماری در ابتدای سال جلوگیری شده و از بحران عبور خواهیم کرد و پیش بینی این است که خرداد ماه وضعیت بهتری داشته باشیم. 

image_2021_3_18-16_14_24_605_2tV

حبیبی گفت: واردات واکسن خارجی و تولید واکسن داخلی بسیار امید آفرین است و امیدواریم در اردیبهشت بتوانیم ویروس را مدیریت و مهار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز