معاون اقتصادی استانداری قزوین:

حفظ وضع موجود در بخش صنعت و جلوگیری از تعدیل نیرو مهمترین رویکرد ما در قزوین بود

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۵:۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۴۵۶۶
حفظ وضع موجود در بخش صنعت و جلوگیری از تعدیل نیرو مهمترین رویکرد ما در قزوین بود
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: مهمترین دغدغه و اولویت ما در بخش صنعت استان حفظ وضع موجود، جلوگیری از تعطیلی واحدها، تعدیل نیرو و توقف تولید بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عیسی قبادی در آخرین نشست مطبوعاتی استاندار و معاونان خود که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با توجه به شرایط ناشی از تحریم و ویروس کرونا شاید بیشترین چالش را در بخش اقتصادی داشتیم اما به لطف الهی و حمایت استاندار و عزم جدی دیگر مسئولان برای رفع موانع اقدامات موثری صورت گرفت.

قبادی گفت: حفظ وضع موجود و نگاه مثبت به آینده از رویکردهای ما در سال جاری بود و برنامه ریزی ها به سمتی تنیم شد تا تعدیل نیرو و بیکاری دامنگیر صنعت استان نشود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: برای مدیریت شرایط اقتصادی از همکاری و تعامل همه دستگاهها و بخش خصوصی استفاده کردیم و همدلی مدیران واحدهای صنعتی موجب شد شرایط خوبی در استان رقم خورده و اوضاع مدیریت شود.

رسانه

وی گفت: بزرگترین چالش در بخش صنعت محدودیت ارزی و طولانی شدن ترخیص کالا در گمرک بود که  برخی واحدها را تا آستانه تعطیلی و رکود پیش برد که این چالش ناشی از سیاست متمرکز در بانک مرکزی و تصمیماتی بود که برخی واحدها را دچار چالش کرد.

قبادی افزود: همراهی دستگاه قضایی و تصمیمات مناسب مدیران استانی و همراهی اتاق بازرگانی موجب شد کمترین رسوب کالا در گمرک قزوین صورت گیرد و از بحران با چالش کمتری عبور کنیم.

وی کنترل و تنظیم بازار را از دیگر دغدغه های مسئولان استان دانست و یادآورشد: مهمترین اولویت ما در روزهای پایانی سال تامین کالاهای اساسی مردم و کنترل قیمتها بود که با جلسات متعددی تلاش کردیم این موضوع انجام شود اما به دلیل بازارهای ملتهب در استانهای مجاور برخی از مشکلات اجتناب ناپذیر بود.

قبادی اظهارداشت: توزیع ۶۲ هزار و ۳۶۰ تن مرغ و ۷۴ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ، بیش از 1200 تن میوه و خرید 219 هزار تن گندم از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اضافه کرد: تامین نقدینی و تولید با کمترین ظرفیت از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی استان بود که با پرداخت تسهیلات برای رفع موانع اقدام شد.

جلسه

پرداخت 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع 

معاون اقتصادی استانداری قزوین در ادامه بیان کرد: پرداخت ۱۵ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان به صنایع برای عبور از بحران از مهمترین رویکردهایی بود که به کاهش مشکلات کمک کرد.

وی اضافه کرد: در بخش بهین یاب هم ۱۳۸ میلیارد تومان به ۲۲۰ واحد، تسهیلات تبصره 16 بیش از  215 میلیارد تومان به ۶۷ واحد و در بخش کرونا نیز  ۱۷۷ میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده استان پرداخت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز