معاون عمرانی استانداری قزوین:

۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان قزوین اجرا شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۷:۴۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۴۵۹۰
۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان قزوین اجرا شد
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: بیش از 2500 میلیارد تومان پروژه عمرانی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی ورزشی در ایام هفته دولت و دهه فجر امسال در استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد در آخرین نشست خبری استاندار و معاونان استانداری با  خبرنگاران که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در طول سال دو مناسبت مهم برای افتتاح پروژه ها داریم که در ایام دهه فجر و هفته دولت، ذائقه مردم از افتتاح طرح ها شیرین می شود.

افتتاح 1014 طرح عمرانی و اقتصادی در استان

فرخزاد تصریح کرد:در استان قزوین  2500 میلیارد تومان طرح های عمرانی، اقتصادی، ورزشی، صنعتی،  کشاورزی در قالب 1014 طرح افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: 750 میلیارد تومان پروژه در ایام دهه مبارک فجر و 1750 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.

رسانه

فرخزاد اظهار داشت: سرجمع اعتبارات عمرانی استان 650 میلیارد تومان بود که 65 تا 100 درصد آن تخصیص یافت.

معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: پروژه های بزرگی در استان قزوین در بخش های مختلف کلید خورده و یا افتتاح شده که می تواند موجب تحول اقتصادی بزرگی در استان شود که بزرگراه غدیر با 3400 میلیارد تومان از آن جمله است.

سد نهب موجب رونق اقتصادی منطقه می شود

فرخزاد یادآورشد: سد نهب از دیگر طرح های بسیار مهم و تاثیرگذار استان بود که امسال توانستیم 150 میلیارد تومان اعتبار مازاد به آن تزریق کنیم و در هفته گذشته با دستور رئیس جمهور آبگیری شد و یکی از آرزوهای دیرین مردم به نتیجه رسید.

سد نهب

وی گفت: انتقال آب از سد طالقان از دیگر طرح هایی است که می تواند رضایت مندی مردم استان بویژه  شهرستان آبیک را محقق کند و در این طرح بیش از 100 میلیارد تومان اعتبارات ملی دریافت شد و بخش  خصوصی ورود کرد و در یک سال آینده آب شرب مورد نیاز 14 شهر و 194 روستا تامین خواهد شد.

فرخزاد تصریح کرد: همچنین 30 میلیارد تومان برای مسیر چهار بانده ساوه به بویین زهرا تزریق شد و جاده رحیم آباد به بویین زهرا نیز در اولویت تزریق مالی است.

هزینه کرد 100 میلیارد تومان در روستاها

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: از محل ارزش افزوده بیش از 100 میلیارد تومان طرح های کوچک مقیاس در روستاهای استان عملیاتی شده که چهره این مناطق را متحول کرده است.

طرح هادی

وی گفت: بازنگری 470 طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن استان و مقاوم سازی 52 درصد واحدهای روستایی از دیگر حرکت های ارزشمندی محسوب می شود که عمران استان را تسریع خواهد کرد.

89 درصد روستاهای استان تحت پوشش شبکه گازرسانی

فرخزاد یادآورشد: همچنین 89 درصد روستاهای استان قزوین با اختصاص 50 میلیارد تومان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته است.

گازرسانی 2

وی اظهارداشت: با اختصاص 42 میلیارد تومان بیش از 90 درصد روستاها از آب شرب بهداشتی برخوردار شده اند و با 92 میلیارد تومان برقرسانی روستاها بخوبی انجام شده که این خدمات موجب مهاجرت معکوس ساکنان روستایی خواهد شد.  

فرخزاد گفت: در سال جاری در شهرداری ها 1300 میلیارد تومان هزینه شد و در سال آینده 1800 میلیارد تومان در بودجه شهرداری ها گنجانده شده که به عمران و آبادنی مناطق کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امسال بیش از 340 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری ها پرداخت شد که منبع مالی مهمی برای شهرداری ها بویژه شهرهای کوچک برای مدیریت خود و اجرای طرح ها است. 

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: امسال 300 میلیارد تومان تفاهم نامه با شهرداری های اقبالیه و محمدیه منعقد شد که به عمران شهری این مناطق کمک خواهد کرد.

قبادی 2

وی بیان کرد: در حوزه سوانح جاده ای با اقدامات انجام شده توانستیم نسبت به کاهش سوانح اقدام کرده و رتبه شاخص کشور را کسب کنیم.

فرخزاد اظهارداشت: در سال گذشته بحران های زیادی را در حوادث طبیعی پشت سر گذاشتیم و آتش سوزی، سیل، رانش زمین، سرمازدگی به ما آسیب زد به طوری که در بخش تاسیسات 35 میلیارد تومان خسارت وارد شد و در سرمازدگی هم  405 میلیارد تومان به 22 هزار نفر از افراد آسیب دیده خسارت پرداخت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز